[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2008. Dec. 31., Sze, 17:19:07 CET

Szervusz Gábor!

> És ha holnap mindenki fát vagy szenet akar majd venni akkor mi lesz?
> Aligha lesz sokkal egyszerűbb helyzet.
> De jobb is ez így, verekedjen csak mindenki fáért, én majd nyugodtan fűtök
> klímával. :-D

Nem akar, mert nincs infrastruktúra. Kevés a kályha, alkalmas kémény
ahhoz képest, hogy mennyi hősugárzó, rezsó, villanytűzhely, hőlégfúvó
stb van közkézen illetve kapható. Meg ha gáz van, ezeket könnyebb
hirtelen beszerezni, mint fát, és kényelmesebb is.

> Hát erről egyáltalán nem vagyok meggyőződve. Jópár hónap az a pár hét
> inkább, de ha hama-hama kell, akkor inkább vaskályhát kell venni.

A mi egyik kályhánk 2 éve szeptemberben lett kész, és a javasolt
szárítófűtés után novemberben már rendesen fűtöttünk vele. Persze
októberben is begyújtottunk, de akkor még csak átmeneti üzemben ment.

> mindig ez a legolcsóbb fűtés. Nálunk is ha nem volnának mindenhol fos
> ablakok, nem süvítene minden kis résen a huzat meg nem csak sima 13-26cm
> falak lennének, meg nem maradna fél napra nyitva az ablak szellőztetés
> gyanánt, akkor lazán fele lehetne a gázszámla...

Ez biztos. Van 13-as külső falatok? 26-os miből van? Nekünk is volt km
téglából, igaz fűtetlen helyiségben, kis vacak hozzátoldott
előszobában.

szia: Balázs