[Epitesz-barkacs] tetofedes

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2008. Feb. 25., H, 16:35:19 CET

A tetőm dőlésszögét én úgy mértem meg, hogy az egyik falra vízmértékkel rajzoltam egy függőlegest, egy vízszintest, ezek a tetővel háromszöget alkottak, az oldalak hosszából cotangenssel ki lehetett számolni a dőlésszöget. A lépcsősök hoztak egy jópofa kis műszert, a belsejében egy súly adja a függőt, és körbe a számlapon egy mutató mutatja a szöget. A dolog szépséghibája volt, hogy ahány mérés, annyiféle érték jött ki... Szóval ha van olyan falad, ahol a kiszerkesztést meg tudod csinálni, azt javaslom.

Az eresztoldásról: A házunkon gyárilag Bramac betoncserép van, amit 5 centi vastag szarufákra telepítettek annak idején. Ez így nagyon kevés a kivitelezők és a statikus szerint is, ezért minden szarufa mellé átmenő menetes szárral csavaroztattam még egyet. Ha jól emlékszem, fél méterenként kapott egy csavart. Ha a toldáshoz szükséges hossznál jóval tovább vinnéd a toldó szarufát, hogy több helyen is lehessen csavarozni, biztos elég lenne. Az engedéllyel nem foglalkoznék (feltéve, hogy már megkaptad a használatbavételit). Ha még az építkezés közben vagy, és ezután jön csak az önkormányzati engedélyezés, én megkérdezném az építésügyi előadót.

Készült itt nálam egy új tetőszerkezet, arra Marley műanyag ereszcsatornát szereltem. Az ára a Praktikerben volt a legjobb, házilag nagyon könnyű felszerelni. A tartókonzolok állíthatóak, így még a lejtést is tudod utólag állítgatni. A bádognál jóval drágább, de szerintem bőven megspórolod azt a pénzt, hogy nem kell egy vérszívó bádogost kihívni. Megjelenésében szerintem ez a legszebb.
http://www.marley.hu/magyar/eresz.html

Gábor