[Epitesz-barkacs] jardabetonozas

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2008. Feb. 26., K, 20:29:24 CET

Sziasztok!

Amikor láttam járdaépítést, faggatóztam, és azt az infot
kaptam, hogy alatta betonoztak, arra 2cm-es mosott homokot
simítottak, arra rakták a gumikalapáccsal helyreillesztett
köveket (viakolor?). És a szegély akkor már stabil volt, be
volt betonozva. Ez a járda évek óta változatlan minőségű.

Legutóbb úgy láttam, mintha nem betonoztak volna alá, csak
vibrátorral (ez más, nem igazán okozhat élvezetet annak, akire
rátolják, legfeljebb annak, aki tolja, de ez már büntetőjogi
kategória) ledöngölték a talajt, arra több cm-es mosott
homokot simítottak. Ennek fél éve, mostanában több helyen is
beszakadt a burkolat, nyilván kimosta az eső alóla a talajt.
Pedig az élőmunka talán több is volt rajta, mint a
betonalapún.

Ezek után az a kérdésem, hogy szerintetek milyen minőségű és
vastagságú betont szükséges alá tenni?

Köszönettel
pi