[Epitesz-barkacs] szerelt füstcsövek hőszigetelése

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Jan. 27., V, 09:25:47 CET

jhidvegi  <jhidvegi at startadsl.hu> 2008.01.27. 06:50:19 +1h-kor írta:

> És arról van csak szó, hogy nem akarják átvenni a kéményt, miközben ti
> meg érthető okból nagyon akarjátok?
> Mert műszakilag tök igaza van akárkinek is, aki hiányolja a
> hőszigetelést egy kondenzációs kazán után, de _csak_ ha nem zárt
> rendszerű, ventillátoros.
>
> Márpedig marha nagy esély van rá, hogy a kondenzációs kazán zárt
> rendszerű. Ekkor max az történhet, hogy ha nem tud eléggé átmelegedni a
> kémény, akkor a maradék pára egy része itt csapódik le. Ezzel is némi hő
> még kijön a füstgázokból, ami a kémény falán át a házat melegíti, szóval
> [...]
magyar viszonylat:

a mérnök (kamarai tag és diplomás) megtervezi, kiszámolja,
és a kéményseprő (érettségi nélkül, és csak OKJ -s szakmunkás)
felülbírálja, felülbírálhatja
lásd:
Ha a kémény füstje a szemünkbe száll…

A hazai kéményseprő szakma és tevékenységével közvetlenül
érintett társszakmák .... Ha valakinek füst száll a szemébe:
könnyen elvakítja, de még könnyebben ...
www.megsz.hu/erdekvedelem/kemeny.doc

és a kamarai tag nyel, mert a kamara nem mer kiállni a tagjai mellett
(a Magyar Mérnöki Kamara)
Meszlényi Zoltán cikke 2005. december 9., aki december 22-én bele is halt

(2006-01-20) Elhunyt Meszlényi Zoltán!
Újabb tagtársunktól búcsúzunk. Karácsony előtt két nappal elhunyt Meszlényi Zoltán.
( Győr-Moson-Sopron Megyei Mérnöki Kamara )
Meszlényi Zoltánra, az épületgépész tagozat alelnökének

"Meszlényi Zoltán 65 évet élt. Életműve olyan teljes, és mégis olyan befejezetlen!
Sokat át tudott volna még adni tapasztalataiból az utódoknak, sok dolga lett volna még ezen a világon.
Gyurkovics Zoltán
MMK ÉgT alelnöke"