[Epitesz-barkacs] kémény

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2008. Jan. 29., K, 18:13:29 CET

Hello építészesek!

Az elektro listán kezdtem a témát, most szeretném Tőletek is megkérdezni.

Adott egy kémény, amit eredetileg cserépkályhához építettek. 140x140 a belső mérete. Van nekem egy fatüzelésű kandallóm, amit a hyperben kandallónak hívtak (6kW vaskályha üveg ajtókkal, arany díszítéssel). Hogyan kellene a kéménnyel összehozni? Az egyik hozzászólás szerint a 130-as acél béléscső nem elég (a kandalló kitorkollása 145 körüli), de ennél vastagabb cső valszeg nem fér be a kéménybe. Ha bekötöm béléscső nélkül, ahogy régen szokták, várhatóan átjön majd a korom a kémény falán? Vagy az a heti 1-2 pár órás begyújtás nem ad annyi kormot? Központi fűtésem van, ez csak játszásiból lenne beüzemelve.

Gábor