[Epitesz-barkacs] kémény

Lord Hamilton minyu at freemail.hu
2008. Jan. 29., K, 21:37:58 CET

Heló!

Nem kell tökölni, be kell egyszerüen kötni a kéménybe. Mivel -gondolom- a  koszorúig a falban megy, majd a padláson, azért ellenőrizd, hogy a padláson levő rész rendesen be van-e pucolva. Ez a réseken kivágódó szikrák ellen kell, de a huzat miatt is fontos. Ahol én lakom, (7000 lakos körüli frissváros) a legújabban épített házak kivételével, szinte mindenütt (kb 95%-ban) simán be van kötve a béleletlen kéménybe a kályha, kandalló, cserépkályha, sparhelt, teatűzhely, stb. Sok ház, több mint száz éve így van egész télen át fűtve és a korommal semmi gond. A vasboltokban kb. 400-600 ft környékkén lehet kapni kéménycucáló kefét, amivel lazán, akár házilag is ki lehet söpörni a kéményből a kormot. Jómagam vegyestüzelésü kazánnal fűtök egész télen, ami szintén egy béleletlen téglakéményen keresztül füstöl bele a nagyvilágba.
Ne bonyolítsd túl, amit nem kell!

Minyu