[Epitesz-barkacs] hétvégén döglött KLIMA szervízek :-(

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 5., Szo, 13:12:56 CEST

> NO SEGÍTSETEK ÖTLETEKKEL, MELYIKET VEGYEM MEG???

Vérmérséklet kérdése.
Én bizony azt választottam úgy 5 évvel ezelőtt, hogy magam csinálok meg
mindent, sőt, a javítást is. A javításba az elektromos hibák közül
kétféle jött eddig elő: kondihiba (simán rájöttem), és kimosáskor a
ledes rész eláztatása, ez szétszedés és kiszárítás után helyrejött.

A nem elektromos hiba a gáz eleresztése volt zárókupak elszállása miatt.
Lehetett venni tőltőgázt palackkal, ez is megoldódott.

Mechanikai  hiba is adódott az idők során: szarul konstruált
csapágyrögzítés miatt a beltéri ventije leszállt, és hozzáért a házhoz,
nem is mindig akart menni, ha meg igen, akkor surlódott. Ezt se volt
nehéz kiküszöbölni.

Na de mindezek hosszú idejű és mocskos körülmények köztötti működés
eredményei, és alap fűtési célú használat is bejött. Szóval
gyakorlatilag 5 éve mennek hűtés-fűtés üzemben, jószerivel csak a
tavaszi és őszi időszakban van kis idő, amikor nincsenek bekapcsolva.

Az elmúlt időszakban leírásokkal segítettem pár embernek ahhoz, hogy
saját maga szerelje fel komplett. Mindenkinek jól bejött minden.

A garanciavesztés persze fennáll, de az a szereny véleményem, hogy
egyrészt ilyen nyári időszakban rohadtul nem érnek rá a klímások, tehát
még a beüzemelés is későre tolódik, másrészt 1 év a gar, szóval csaknem
esélytelen, hogy azalatt a legapróbb hiba is előjön. Nekem 3-4 év után
jöttek elő az első hibák (kompresszor motor kondija elszállt).

Tehát vérmérséklet, barkácsolási kedv kérdése, hogy mibe fogsz bele
magad. Aki semmi szerszámmal nem rendelkezik, illetve szar helyre kell
felszerelnie (magasra ki valami homlokzatra, alpintechnika kell... ) az
nem jó, ha belefog. Nekem elég volt földszintre, földön állva jól
elérhető magasságra szerelni a kültériket.