[Epitesz-barkacs] hétvégén döglött KLIMA szervízek :-(
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 5., Szo, 17:13:04 CEST
Na akkor belefogok, de rövid leszek. Aztán, ha kell, kérdezz.
Először is feltételezem, hogy a felszerelés mechanikailag rendben lesz.
Itt csak azt tenném hozzá, hogy a csőkötéseknél mindig csak az utolsó
pillanatban legyenek levéve a hollandikba becsavart gumis, műanyagos...
záróelemek, hogy minél kevesebb párás levegő tudjon a csövekbe bemenni.
Esőben ne legyen csőcsatlakoztatás.
A hollandik meghúzásakor a nyomaték ugya nő, úgy mondjuk, hogy
"felkeményedik" a kötés, ahogy a peremezett cső kifexik a gömbfelületre.
Na, amikor már nem nő tovább a nyomaték, akkor kenődik az anyag, ekkor
még egy picit lehet mozdítani, akkor fog tömíteni. Semmi kenőanyag!!!
A kábelvégek be vannak számozva, fel vannak saruzva, csak mindent a
helyére kell kötni.
Először a beltéribe kell a csöveket bekötni, mert az van úgy elhelyezve,
hogy a kötések rejtve vannak, és a csövek a kötésekkor elforoghatnak. A
szerlap függőleges legyen pontosan, és a falon vizszintes, különben
megeshet, hogy a kondenzvíz nem a kondenzcsövön menne ki, hanem simán
lecsurog. A beltéri szerlapra való felakasztása után ferdén
kibillenthető alul, és így is meg lehet csinálni a kötéseket.
A csövek elvezetgetése a kültéri felé már könnyebb, illetve a kültérinél
tök szabadon vannak a kötési helyek (sarokszelepek), ott könnyű
variálni. Sőt, azt is meg lehet csinálni, hogy ez alapján legyen a
kültéri helye utólag megszabva, és oda felszerelve (ha erre van mód).
Na és a lényeg:
Ha minden megvan, akkor le kell tekerni a vastagabb csőhöz tartozó
sarokszelepen lévő feltöltő szelep kupakját is. Itt van egy autógumi
szelephez hasonló valami, tehát ha a közepén lévő pöcök valamivel be van
nyomva rugó ellenében, akkor kinyílik.
Ki kell nyitni a vékony csőhöz (tehát a másik csőhöz tartozó)
imbuszkulcsos sarokszelepet teljesen, és csak ezt! Ettől a gáz elindul a
beltéri felé, nyomás alá helyeződik a rendszer. Rögtön ezután egy
eszközzel be kell nyomni az autós-szelepet, hogy ki tudjon jönni a
töltet előtti levegő, vagy nitrotén, amivel a beltéri van feltöltve.
Ha keresel valami aerosolos doboz kupakot előre, akkor informatív is tud
lenni ez a művelet: mielőtt megnyomod az autós-szelepet, odatartod, hogy
amikor jön ki a gáz, és sziszeg, ebbe sziszegjen bele, aminek lesz egy
jellegzetes hangmagassága. Mint egy szájüregnek. A töltet nagyobb
molekulájú gázból van, ezért amikor megérkezik (1 másodperc kb), akkor
elmélyül a sziszegés hangja. Ekkor már a töltet gáza jön kifelé. Még
adsz neki 2-5 másodpercet, ettől át is öblítődik a két cső meg a
beltéri, sőt, még egy kis olaj is megjelenhet. Ugyanis a
kompresszorházban lévő, folyadék állapotú, kb 1 kilónyi töltet felforr,
és habzásba kezd, és a habban ott van az oldott olaj kis része, amiből
egy kevéske kijuthat. Ekkor elengeded az autós-szelepet, és ezután már,
de csak ezután (!!!) kinyithatod az ehhez tartozó szelepet is az imbusz
kulccsal.
Innentől üzemkész a cucc, de nem vagy kész.
Mind a három zárókupakot gondosan rá kell tekerni (minden legyen tiszta
végig), mégpedig úgy, hogy az itt lévő, kissé befelé hajló réz-peremek
olyan erővel nyomódjanak a zárókupakok belső felületéhez, hogy ezek is
kicsit deformálódjanak, kenődjenek fel, ezáltal tömítenek fém a fémen.
Ez fontos, mert a sarokszelepekben lévő, imbuszkulcsos szelepszárak
tömítései, meg a feltöltő szelep sem tekinthető teljesen jól zárónak,
tehát van rá esély, hogy elszökik a gáz, ha a zárókupakok nincsenek
rendesen felrakva. Ismerek olyat, aki így járt. (És én is így jártam,
amikor a szarul legyártott zárókupakok egy része eldobta a
zárófelületét.)
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról