[Epitesz-barkacs] Pince, meg mindig ?!

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2008. Júl. 8., K, 07:55:37 CEST

Sziasztok!

On 7 Jul 2008 at 23:23, Moczik Gabor wrote:
> 1. Vizzaro vakolat (Izonil), ez rakhato vastag retegben, egy munka azt csa'.
> 2. Cementhabarcs kiegyenlito vakolatnak, aztan erre mar van tobbfele vizzaro
> anyag amit 1-2mm retegvastagsagban lehet felrakni.
> 3. Katranypapir, majd felhuzok ele egy sor teglat, azt megint bevakolni...
>
> A 3-as megoldas biztos tuti, de rohadt sok munka es anyag, csak vegszukseg
> eseten.
A 3-asnak meg az is a hatranya, hogy csokkenti a helyiseg
allapteruletet.

> Az 1-es kenyelmes lenne, viszont nem ismerem az anyagot, gyanus, hogy miert
> sokkal olcsobb mint az 1-2mm retegben hasznalando vizzaro anyagok. (utobbi
> kb. 5x annyiba kerul, kg/m2/mm alapon hasonlitva termeszetesen)
Szerintem ugyanannyi a hatoanyag mindkettoben, csak a vastagon
felhordhatot homokkal "higitottak".

> A 2-es megoldasnal nem tudom, hogy a cementhabarcs hosszutavon vizallo? Nem
> mallik szet egy ido utan, vagy nem jon le? Vagy inkabb aproszemcses soder
> kene bele a homok helyett, azaz tulajdonkeppen beton? (allitolag van 0.4-es
> szemcsemeretu soder a tuzepen)
Le fog jonni.

> Szoval szerintetek melyik (vagy vmi mas) lesz a tutti?
En a vastag vizzaroval levakoltatnam a falat, es leccel
lehuzatnam egyenesre, nagyjabol simara dorzsolve. Utana a vekony
anyaggal (egy-ket retegben) lekennem, mintegy gletteleskent. A
tobb reteg elonye, hogy bar mindegyikben lesz hibahely, azok nem
valoszinu, hogy egymas folott legyenek.
Eddig a fal. (A dolog persze csak akkor mukodik, ha a talajviz
nem nyomassal nehezedik a falra. Minden ilyen kenheto
szigeteloanyagnal meg kell adja a gyarto, hogy mennyi olyan
viznyomoasst bir, ami le akarja lokni a falrol. Nem veletlenul
szigetelik az epuleteket kivulrol, ott inkabb ranyomna a falra.)
Maradt annyi burkololapod, hogy korbe felverhesd a szelso sort?
Lehet kapni olyan szalagot, amit furdoszobakban kell a padlo-fal
talalkozasnal beagyazni a szigetelo retegbe. Ez akadalyozza meg,
hogy a sarokban elrepedjen a szigeteles. Ha tokeletesre akarod
csinalni, akkor ezt jo lenne beepiteni.
Ha mindez megvan, van egy szaraz pinced, folyamatos
teknoszigetelessel.
Mar csak azt gondold vegig, hova lesz a falba bekerulo viz, ha
nem tud bemenni a pincebe. El fog indulni felfele. Valahogy el
kene vagni egy vizszintes szigetelo reteggel az utjat, nehogy a
szaraz pince folott legyen egy nedvesedo lakasod :-(

udv

szepygab