[Epitesz-barkacs] vásárlas után 3 napon belül csere?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 9., Sze, 00:13:05 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> örülnék neki, ha így lenne...

Én bizony vagy 95% esélyt adok ennek. Az enyémekkel együtt az
ismeretségi körömben ilyen házilagos módon felszerelt klímák száma,
amikről tudok, eddig 9, és mind sikerült. És nincs kizárva, hogy jó
sokan raktak fel hasonló módon úgy, hogy nem tudok róla.

A tippen valaki írta, hogy ezek az olcsó klímák jó eséllyel nem jók.
Írtam is rögtön, hogy biztos azért vannak ilyen tapasztalatai, mert
"szakember" szerelte be azokat, amikről tud, hogy milyen nagy arányban
nem jók. Csak azért bújt ki belőlem a kisördög, mert nagyon kardoskodott
amellett, hogy ezt csak szakember, meg hogy meg kell vákuumozni... Hát a
francokat kell megvákuumozni!

> mondjuk már ma is "A" energiaosztályosat vettem, 5 év múlva a mai "C"
> v. "D" kategóriásat pláne nem venném meg :-)

Te nem, de akinek nincs semmije, és van egy ilyenre 5ezer Ft-ja, és azt
kapja általa, hogy ezután harmadannyi árammal tud fűteni, az nagyon fog
neki örülni.
Amúgy olyan marha nagy különbség nincs ezekben az osztályozásokban. Én
még némi ámítást is érzek benne, mert nem olyan evidens ez az egész
téma.

Miért is? Hát ha az egyik klíma úgy van méretezve, hogy lehessen vele
mondjuk -15 fokról +30 fokra hőt szivattyúzni, annak valszleg sokkal
rosszabb COP értéke kell legyen, mint annak, amit eleve csak +3-ról +25
fokra méreteztek. Nincs új a nap alatt. A fizikát a közeg tudja, a motor
hatásfoka - mivel mezei aszinkron motorokról van szó - nem térhet el
nagymértékben egymástól. A hőcserélők felületének a nagysága is
meglehetősen állandó. Tehát egyszerűen kábításnak érzem az
energiaosztályosdit a klímáknál. Más lenne az ábra, ha tennének hozzá
mérési jegyzőkönyveket, de nem tesznek.

Persze egy mosógépnél megint más az ábra, mert ott technológiai kérdés
is, hogy mit művel. Pl mennyi vizet melegít fel, meg hasonlók. De pl ha
villany fűtőtestekről van szó, nemtom, ott is vannak-e ilyen
energiaosztályok, hát ott egyértelmű hasbaakasztás lehet csak. Nem
lehetséges olyan elektromos fűtőtestet elkövetni, aminek a hatásfoka nem
csaknem pont 100%. :-) Van ugyan néhány mód, amivel az energia máshová
megy, pl elektromágneses hullám, zaj, fény, de ezek olyan elenyészőek,
hogy nagyképűség számba venni.

Fűtési rendszerekben pedig jó lenne, ha idővel tudatosulna mindenkiben,
hogy kivétel nélkül az összes, fűtésbe fektetett energia a szabadba
távozik. Rögtön megváltozhatna a szemlélet a hőszigetelést illetően. De
hát a lakosság nem műszaki beállítottságú, félő, hogy az emberek zöme
ezt a gondolatot sem értené meg. (Jó lenne, ha tévednék.)