[Epitesz-barkacs] vásárlas után 3 napon belül csere?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 9., Sze, 09:03:04 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a kb 2,6kWh-oknál
> az "A" oszt-nál átlagosan 720W-os a motorja          kb 65e Ft
> egy "D" oszt-nál átlagosan 1010W-os a motorja      kb 50e -55e Ft
> legalábbis a splitek műszaki adataiban ezt vettem észre

Jójó, csak nem rendeltek hőmérsékleteket a dologhoz. Lehet, hogy a
720W-hoz kis hőfokkülönbség (bel- és kültéri) tartozik, míg az 1010W-hoz
nagyobb. Ez meg attól fog függeni, hogy milyen mértékű a fojtás (azonos
közeget feltételezve).

Ebben a pakliban sajna az is benne van, hogy lehet, hogy az A osztályú
nem képes -15 fokos környezetből szivattyúzva a hőt +25 fokos helyiséget
fűteni.

Amiket én vettem (nem tudatosan ilyen!), eddig az derült ki, hogy
valahol -11 fok körül még műxik úgy, hogy bent +20 fokot tud csinálni.
Nem sok lehetőségem volt eddig kipróbálni, mert egyszerűen nem jött
létre itt ilyen hőmérsékletnél kisebb azóta, hogy van klímás fűtésem.
:-)

Ez egyébként más téren is bejött. Évekkel ezelőtt vettem egy ilyen gépi
hólapátot :), szóval ami odébb tudja lőni a havat. Hát azóta nem volt
nagy hó. Tavaly a tél előtt vettem egy testhezállóbb hólapátot, még
egyszer se kellett használni. Régen mértem már itt -18 fokot is, de
amióta a klímás fűtés van, -11 volt a leghidegebb. Pedig magam is
kíváncsi vagyok, hogy mit tudnak a szerkezetek.

> az óránkénti kb 300W miatt legalább 10Ft/óra a "forgómorgóban"

A 300W az nem óránként van, hanem folyamatosan. Szóval mértékegység. :-)
helyesen: óránkénti 300Wh.

Amúgy igazad van ebben, csak lehet, hogy a másik kisebb bekapcs.
időaránnyal működne. A 300W nem lehet tisztán veszteség, mert szétfőne a
cumó. Erre utaltam abban, hogy a motoroknál nincs új a nap alatt, ott
mese nincs, aszinkron motor, marha jó hatásfok, kis veszteség, amik
között ugyan lehet eltérés, de ez jelentéktelen. Azonos teljesítménynél
nem több 1-2 tíz wattnál.

> feltételezve, hogy az "A" osztályos  split csak tényleg 720W-ot
> zabálna

Ezt meg kéne majd mérni. Aztán, ha erről prompt beszélünk, én is mérek
itt ezeken a régieken, és összevetjük. De célszerű lenne bekapcs
időarányt is mérni, meg kül- és beltéri léghőmérsékleteket.