[Epitesz-barkacs] permetezett hűtővíz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 11., P, 19:40:50 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Ebben az esetben nem csurgatni kellene a vizet, hanem egy korrekt
> hőcserélőt csinálni, ami a kútból veszi a vizet és oda is folyatja
> vissza, így a szivattyúnak nem a 10-20 méteres emeléssel kell
> megbírkóznia, hanem csak az áramlási veszteséggel a csöveket
> tekintve. De ez már nem split klíma...

Nem tudom, a split, mint elnevezés, mit is takar, de lényegében nem
sokat változna.

Amúgy, ha a kút 15 méter mély, akkor a visszacsrugatás csak 10m-ig
számít. Valamint nem lenne célszerű visszacsurgatni, mert a kivett hő
előbb-utóbb jéghideg vizet csinálna a kútban, tán még be is fagyna.
Szóval máshova kéne engedni.

Ha csak 10m-t kell emelni egy 7 liter/perces (0,11 liter/s) hozamnál, a
szükséges tiszta szivattyúteljesítmény p*v=1e5 Pa * 1,1e-4 m3/s = 11W.
Nem mondhatni, hogy bődületes. Na jó, vannak veszteségek, meg
csőnyomásesés, de meglepne, ha 40-50W-nál több kéne, sőt, abba már
beleférne az áztatós rövid úton történő körbeáramoltatás is. A kültéri
ventillátor viszont kimaradhat, ez is valami 20-25W-os szokott lenni.

Ennek a módszernek (locsolni a kültérit), az lehet az előnye, hogy
egyszerű átállni levegőre. :-)

Amúgy üdv a fedélzeten, már azt hittem, hogy elvesztél. :-)