[Epitesz-barkacs] permetezett hűtővíz

magus3 maguspr at freestart.hu
2008. Júl. 11., P, 22:21:58 CEST

Gábornak is jó indokai vannak, de sajnos pillanatnyilag:
~~~~~~~
1) be kell vallanom, hogy kútvizes legkisebb hőszivattyúra most nincs pénzem

pl.
Hőszivattyúk (víz - víz, hűtő / fűtő) (Garancia: 2 év + 6 év a
kompresszorra)
Fűtőteljesítmény (kW) 6,2 kútvízből    LSQ02RW    564.200 Ft+áfa
és ehhez is majdnem 3 fázisú áram kellene :-(  a többiről nem is beszélve
~~~~~~~~
2) a kútból nyáron egy 1000Wattos rángatja fel a vizet, 14 m mélyből
egy felszíni 200 literes tartályba 1 collos csővel, szabadkifolyással
óránként 4000 litert
ezzel
óránként 2 x 3 perc alatt kiköpi  2 x 200liter= 400 litert óránként, ezt
mondtam 100Wh -nak bevallom, indításnak ez van
~~~~~~~~~
3) a kúttól kb 15méterrel kellene visszacsurgatni ennyi vizet, de hajlamos
lennék
pl. teljes visszahűtésre, 300liter/óra mellett
~~~~~~~~~
Józsi ötletei alapján

4) hajlamos lennék a kültérit  egy zuhanytálcába állítani, csurgatásra, és
egy pici
 (pl. szobai szökőkút) újracsurgatásra mindaddig, amíg 5-7celsiusra vissza
nem hül
~~~~~~~~~
5) (persze mindaddig, amíg a levegő 5 celsius feletti, addig levegőből
kinyerni,
és csak ennél hidegebb állapot esetén kútvizezni)

úgy számolgatom, ezt is annyira kellene automatizálnom, hogy pl. nappal 5-7
fok felett
levegő, és félóránként mérve 3x egymás után 5  celsius alatt, akkor kezdene
el csurgatni

viszont kútvízzel minusz 20 esetén is lenne klímás fűtés :-)
persze köszönettel veszem minden ötleteiteket, hátha még újabb alternatíváim
alakulhatnának ki