[Epitesz-barkacs] permetezett hűtővíz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 11., P, 21:30:26 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> köszi a figyelemfelkeltést, kezdem is keresni a carnot témát,

Ha jól kiokosodtál, jöhetnek az érdekességek. :-)

> 1) a kinti részen is vannak olyan érzékelők, amik a benti részre
> küldenek elektromos jelet?

Ma már igen. Tudtommal általában egy darab hőfokérzékelő, de hogy a
kültéri melyik pontjára van szerelve, azt nemtom. (De megkérdezem, hátha
van, aki tudja, mert most szerelte.)

> 2) vagy csak a beltérre beérkező r407c hőmérséklete a "jeladó"?

Az enyémek ilyenek. Valszleg úgy képes észrevenni, hogy lefagyott a
kültéri, hogy ezen a beltéri csövön lévő érzékelővel észreveszi a
hőmérséklet csökkenésének a meredekségében lévő változást. Csak ez neki
nem mindig jön be.
A maiaknak jobb lehet a helyzetük ezzel a kültéri hőfokérzékelővel, bár
ennek a progiját is el lehet cseszni. :-)

> 3) a benti részen az "igényelt hőfok" (tehát pl.20 helyett pl 25)
> celsiusra állíthatom be?

Igen, és meglepően pontosan tartja.

> az adatok:
> AKAI AS-AC925XB típus
> fűt: 2780W / kompresszor 720W =  3,86 lenne, ha mindez igaz

Ezt fogd fel tájékoztató adatnak. :-)

> 4) a neten olvasottak alapján kérdezem: a beltéri 50celsiusfok az a
> beltéri rész
> hőcserélő fémlemezkéinek a hőfoka? és ez melegíti a levegőt

Hát az már elég szélsőséges, de közel van. Akkor a legforróbb, amikor
már megy a fűtési ciklus, de még nem indította el a beltéri
ventillátorát. Aztán ahogy elindult a venti, lejjebb hül, és az
áramfelvétel is lecsökken. (Érthető, mert a nyomóoldali hőmérséklet és
nyomás elég szoros viszonyban lehet egymással.)

> 5) mivel gyakorlatilag csak fűtésre fogom használni, melyik
> összekötőcsövéből
> hajtsak hűtőspirált (pl hidegvíz melegítésére )?

Hatékonyan a vastagból tudsz, mert azon érkezik a forró gáz, de ha
sikeresen lecsapatod valami spirálban, akkor nem sok marad a beltérinek.
Ez nem is lenne baj, ha ezt szeretnéd, de lehet, hogy a beltériben lévő
hőérzékelő alapján hibával megáll. Még nem próbáltam, de ki tudnám
próbálni úgy, hogy mivel én burkolat nélkül használom a cumókat, csak ki
kéne menet közben vennem a hőfokérzékelőt a csőből, ahova be van
szorítva. Na de valahogy nem fűlik a fogam a fűtéshez. :-)

> Az elméleti maximum csak a két közeg hőmérsékletétől függ(Kelvinben):
>
> T1=323 K (50 C)
> T2=273 K (0 C)
>
> COPmax= T1 / (T1-T2) = 323 / (323-273) = 323/50 = 6.46

Aha. Tehát, ha van egy nem ilyen jó gép, és van benne inverter, akkor
kis hőfokkülönbségnél egészen kiváló értékek is adódhatnak!

Már-már hajlok rá, hogy nekifogjak egy legalább 1 fázisú invertert
elkövetni. :-) Legföljebb a kondikat automatával kapcsolgatom. Nem kell
úgyse valami frenetikus fordulatszám-átfogás. Amúgy is azt vettem észre,
hogy a kompresszor egész jól elmegy 20...40 uF közti kondival. Mindben
35uF volt, csak az egyikben volt 50, és az nem mindig tudott elindulni.
Aztán kicseréltem, de hirtelen csak 20 volt, attól már jobb, sőt, egész
stabilan üzemelt. Tehát, ha a 35 van benne, és a fordulatszámot lejjebb
veszem 20/35 arányban a fesszel együtt kb, akkor úgy fogja magát érezni
a 35 mellett, mint eredetiben a 20-assal.

Na de ez már elkanyarodás, bocs.