[Epitesz-barkacs] permetezett hűtővíz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 11., P, 23:19:36 CEST

magus3 wrote:

> szóval azért vagyok nyílt minden infora, mert 15 éve megdöglött
> egy hűtőszekrényem egy kísérlet alatt
> ~~~~~~~
> nyitott ajtóval "szárítószekrényként" működött
>
> 5m2 alapterületen, 3,4m belmagasság esetén egy zárt mosókonyhában
> nagymosás után reggelre 3 vödör vizet csapatott ki, és csontszáraz
> lett minden ruha,
>
> "mindössze" a kompresszor festéke hólyagosodott fel a felforrósodott
> motoron :-(
> ~~~~~~~~
> azóta inkább kőrbejárom először, kisebb a kísérleti áldozat

Hát jogos, és talán érthető is. A hűtőgépben arra van minden kitalálva,
hogy bent elég hűvös legyen, és nem szokott folyamatosan járni. De ezt
még tán elviselné, ha ezt a relatíve hideg, tehát alacsony nyomású
közeget kell neki beszívnia, és az elpárologtatás is ugye ezen történik.
A kapillárisa ennek is adott, tehát adott az a folyadékmennyiség, ami
megfelel ennek a hideg helyről való beszívásnak (kis gáz-sűrűség, adott
löket és fordulatszám). Na most, ha meleg a párologtató, akkor máris
nagyobb ez a gázsűrűség, többet is szállít, és a meleg párologtató miatt
nagyobb itt a nyomás, tehát a másik, nyomó oldali nyomás is nagyobb,
ráadásul a nagyobb tömegáram miatt még hozzá is adódik valamennyi.

Elvileg viszont a kompresszor motorjának kellett volna lennie
hővédelmének, és az le kellett volna, hogy lépten-nyomon oldjon, és
hosszas várakozás után éledjen csak újra.

De ugyanezért lehet, hogy csak óvatosan, kis ideig fogom a kánikulában
kipróbálni fűtés üzemmódban a szerkezetet, mert itt még a szitu is
fordított: kint meleg van, ott kell felvennie a hőt, itt meg hűvös van
(<22 fok), itt kéne leadnia. Valszleg jó nagy lesz a szívóoldali nyomás
is. De majd nézem az ampermérőt, és ha 8A felett akar járni, lelövöm.