[Epitesz-barkacs] permetezett hűtővíz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 11., P, 23:28:43 CEST

magus3 wrote:

> a kültérit félig le fogom csupaszítani, de most látom a csomagban:

Felesleges, miért akarod? Elég, ha a radiátor elől, tehát a szívó
oldalon odarakott ezmegazt távolítod el. Szoktak ilyen durvább műanyag
hálót odarakni, az nagymértékben rontotta nálam a deresedési
viszonyokat. Legyen csak tök csupasz az a hőcserélő. De a burkolatot nem
kéne eltávolítani.

> no, ettől félek :-) és :-(

Neked semmi okod, hogy ettől félj, mert ha +5 fok felett használod csak
levegővel, alatta vízzel, akkor sosem fog kelleni neki leolvasztania. Ha
szerencséd van, nem is teszi. Ha nincs, akkor egy-egy alkalommal ha
kell, ha nem, megteszi. :)

> most a 720Wattos kompresszor volt az egyik sarokpont

Na igen, de ahogy a hűtőgépes példádból is látszik, a kompresszor
teljesítménye hőfokfüggő. A hűtőgépekben 150W körüli gépek szoktak
lenni, de simán el tudom képzelni, hogy abban a felállásban, amit
csináltatok, a duplája is ki lett belőle vasalva.

Amúgy a 3 vödör vízből ki is lehet számítani valamit, de időket is
kellene hozzá tudni rendelni.

> szóval akkor egy nem túl meleg levegő fog jönni...

Nézőpont kérdése. Én kb 35 fokot mértem, de ez is függ attól, hogy eleve
milyen meleg van bent. Mert ugye a teljesítménye kb adott, a levegő
térfogatárama is, tehát egy delta t-t hozzáad, így adódik a kimeneti
hőmérséklet. És persze függ a venti beállított sebességétől is. Lehet 3
fokozatban állítani, a legkisebbnél lesz a legmelegebb a kijövő levegő,
de a legrosszabb a COP is.

Én más okból is, de lebombáztam a burkolatokat, meg a légterelőt is (ami
fel-le járkál, ha kell), és így a legkisebb fordulatszámnál jön belőle
kb annyi levegő, mint burkolattal a legnagyobbnál. :-) Szóval olcsóbb
így járatni, és tisztítani is jóval könnyebb. Na persze itt ez
megfelelő, egy lakásban nem biztos. Meg hát kinek-kinek milyen
esztétikai igényessége van. Nekem alacsony. :-)