[Epitesz-barkacs] permetezett hűtővíz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 12., Szo, 12:10:48 CEST

Első kísérlet óvatosan végrehajtva.

Klíma fűtésre bekapcs, hőfok magasra állít, hogy ne legyen korlát.

Kint is néztem, érdekes módon csak az alsó harmada lett nedves (hideg) a
hőcserélőnek a hőségben. Lehet, hogy már odáig minden elpárolgott, ami
elpárologhatott.

Az áram szépen egyenletesen emelkedett, de nem vártam meg, míg a
hővédelem lekapcsol, 9,1A-nél kikapocs. :-) Bent legalább 45 fokos
levegőt ontott burkolat nélkül, bődületes hőség volt előtte.
(Alaphőmérséklet a helyiségben 21 fok) Sajna nem tudom megmérni a
leadott teljesítményt.

A bejövő cső csak egy pillanatig volt megérinthető, marha meleg.
Szerintem simán megvan 60 fok is, de akár több is.

Lehet, hogy ha megvárom az állandósult állapotot, és nem döglik meg a
szerkezet, vagy nem old le a védelem, kialakult volna egy messze 2kW
feletti áramfelvétel, és bent meg 7-10kW körüli hőleadás. :-)

És olvasva az expanziós szelepek dolgait, már nem vagyok benne biztos,
hogy ezekben nincs ilyen szerkezet. Lehet, hogy én azt a kapilláris
csövet, ami ezeknek az érzékelőihez megy, kevertem össze a valódi
kapillárissal. Majd még szétszedem jobban valamelyiket, hogy megnézzem,
aztán jobban ki kell elemezni ezt az egészet, mert be kell látnom, hogy
nem tök világos minden.

Addig is, átkapcsoltam hűtésre, meg már a másikat is elindítottam
hűtésre, mert hirtelen rohadt meleg lett itt. :-)