[Epitesz-barkacs] permetezett hűtővíz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 12., Szo, 07:59:45 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> valahol rajta van, hogy R410A van benne, szóval a mai "ütősebb".

Ez nem függ így össze. Vagy most már el vagyok keveredve, miben akarod a
közeget kicserélni? Nyilván nem a régi orosz hűtőben. Vagy igen?

> most már csak az "expanziós szelep" "külső buzerálhatósága"
> dönti el, hogy meddig tudok variálni

Hát ha az van benne. Az én dögeimben mindben sima kapilláris cső van.
Ha az expanziós szelep "buzerálható" lenne külső jelről vagy más módon
(csavarhúzóval :-) ), akkor az inverter is valszleg kihagyható.

Moczik Gábor leírta (lehet, hogy nem itt), hogy ez a szelep valahol a
kompresszor táján érzékel valami hőmérsékletet, és aszerint állítja a
fojtást. Ha az egész zárt, akkor nem lehet hozzáférni, de én is megnézem
azt a doksit, amit belinkeltél. (Ha kell, el tudom küldeni, két rar
állomány, még nem bántottam.)

> a lakásban általában a zasszonyok döntenek, a műhelyben meg mi :-)

:-) Ezt a minap meg is állapítottam, hogy milyen igaz. Egyik dögöt ki
kellett tisztítani (eszetlenül elkoszolódott, és már büdöset fújt, még
jó, hogy senki nem lett beteg). Burkolat leszed, és azzal az olajozónak
nevezett szerkezettel, ami szivornyhahatással működik egy kb 1 literes
tartálykából, hát úgy egy vödör vizet bespricceltem sűrített levegővel,
mire elfogyott a berögzült mocsok belőle. (Legcikisebb, ha főzésből
eredő olajaerosolt is be tud szívni, mert az nagyon ragaszkodik a
felületekhez). Ilyen-olyan agresszív mosószerekkel és meglehetősen forró
vízzel nyomultam, mire sikerült.
Aztán még egy fertőtlenítés az egyik spricnivel, amit e célra lehet
kapni, és próba. Megállapítottam, hogy mennyivel jobban műxik burkolat
nélkül, de mese nincs, vissza kellett rakni. :-)