[Epitesz-barkacs] r407c r410a téma

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Júl. 12., Szo, 16:58:42 CEST

Mágus Bérprogram Demo wrote:

> akkor ez kb. olyan, mint ha 95-ös (vagy gyengébb) benzin helyett 98-as menne bele.....

Nem egeszen, kocsiban semmi elteres nem lesz ha 95 helyett 98-ast tankolsz
bele, itt viszont 1.5x akkora nyomasok fognak kialakulni. Az R410A pl. 60
fokon kb. 35-40bar nyomasu lehet, nem biztos hogy minden kibirja a
rendszerben. A hocserelok es a csovek miatt nem aggodnek, azok valszeg
100barokat is kibirnak, de a kompresszor meg a nyomo oldali tartaly az egy
nagyobb darab valami, nem biztos hogy kibirja.

> kérdésem, hogy egy modern expanziós szelep csavarral finomítható?

Igen. De attol fugg. A membran masik oldalan ugyanolyan gaznak kell lennie
mint ami a rendszerben van.

Beallitani ugy kell, hogy annyi hutokozeget engedjen az elparologtatoba,
hogy a kompresszor szivo oldalan kb. 4 fokkal magasabb homerseklet legyen,
mint a szivo oldali nyomason ervenyes forrasi homerseklet.
Ehhez nem artana egy klimas nyomasmeros csaptelep, ezen fel vannak tuntetve
a nyomasokhoz tartozo elparolgasi hofokok is, kulonfele gazokhoz.

> ez érdekel :-) és érdekelne az erről szóló szakirodalom is, amit előre is köszönök

Hogy melyik gaz mibol all?
A wikipedia-n megtalalhato:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_refrigerants

Kompresszoros hutesrol konyv:
http://www.hkvsz.hu/index.php?n=old&kod=143

Ha draganak tunik akkor google, bar sok info egyszeruen nem lelheto fel, pl.
a gazok diagramjait ugy orzi mindenki mintha valami szupertitkos info lenne :-)

> http://www.doksi.hu/get.php?lid=2992
> http://www.doksi.hu/get.php?lid=2993

Kesobb megnezem, regisztralni kell...

> köszi!!!!  akkor nem reménytelen :-)

Az R407C az R22-vel uzemelo berendezesek helyettesitojenek keszult, csak az
olaj a problema. Valamivel kisebb teljesitmenyu lesz, de nem lenyeges.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))