[Epitesz-barkacs] r407c r410a téma

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Júl. 12., Szo, 19:05:14 CEST

Moczik Gabor  <pm_levlista at progzmaster.hu> 2008.07.12. 16:58:42 +2h-kor írta:

> Nem egeszen, kocsiban semmi elteres nem lesz ha 95 helyett 98-ast tankolsz
> bele, itt viszont 1.5x akkora nyomasok fognak kialakulni. Az R410A pl. 60
> fokon kb. 35-40bar nyomasu lehet, nem biztos hogy minden kibirja a
> rendszerben. A hocserelok es a csovek miatt nem aggodnek, azok valszeg
> 100barokat is kibirnak, de a kompresszor meg a nyomo oldali tartaly az egy
> nagyobb darab valami, nem biztos hogy kibirja.

> Beallitani ugy kell, hogy annyi hutokozeget engedjen az elparologtatoba,
> hogy a kompresszor szivo oldalan kb. 4 fokkal magasabb homerseklet legyen,
> [...]

kezdem összegezni és "a saját agytekervényeimre dekódolni"

1) a most vett klímámban R410A gyárilag feltöltve (állítólag kb 1kg) és a klímához adott
kb 5 méteres villanykanóc + a neten olvasott üzembehelyezési 45e+ÁFA Ft-os
árajánlatokban "ebben benne van 5m rézcső" arra utal, hogy 5 méteres távolságig a
kompresszorban levő 1 kg töltet elegendő

2) ezek a klímák (saját leírásaik szerint) max 15méterig hosszabbíthatók
ez viszont arra utal, hogy pár evőkanálnyi töltet ilyenkor még rá kellene tölteni,
hogy az ideális nyomásviszonyok helyreálljanak?

3) ha ez tényleg így van, akkor ha csak 1m cső kellene nekem, akkor néhány kanálnyi
töltetet viszont le kellene vennem, hogy ne terheljem túl a rendszert?

4) az 50 bar-ra méretezett  kicsi 2 literes töltőpalackra préselve:
R407C -ből 4,6kg   R410A -ból pedig csak 3,9kg tehető bele

ha most elmenne (persze ne menjen el :-( ) az R410A, és nekem csak R407C lenne
az utántölthetőm, akkor kb 20%-kal többet kellene beletennem, (illetve kiszámolva
a nyomás-hőmérséklet arányok alapján) ha az eredeti expanziós szelep békén lenne
hagyva?