[Epitesz-barkacs] permetezett hűtővíz

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Júl. 12., Szo, 17:59:32 CEST

Moczik Gabor  <pm_levlista at progzmaster.hu> 2008.07.12. 16:37:17 +2h-kor írta:

> Ez egy 4 jaratu szelep szinten a kulteriben, tulajdonkeppen a
> kulteri/belteri hocserelok szerepe forditodik meg.
> Ilyesmi a szelep:
> http://www.made-in-china.com/image/2f0j00MiTQwCaWbtsAM/4-Way-Reversing-Valve
> s.jpg
> http://www.achrnews.com/NEWS/2003/47/Files/Images/93331.jpg

köszi

4-Way-Reversing-Valves.jpg -n látható nagyon vékony rézcső lesz ezek szerint
az a fix fojtás, ami pl. csavarhúzóval sem finomítható :-(

( ez pont olyan, mint a benzinmotoros karburátort és a szívócsövet
összekötő fix vékony cső, ami az oktánszámra van méretezve....
a moszkvics 403 -as 70-es oktánra volt méretezve, és a 86-os oktánszámú
magyar benzin "túl jó" volt neki, itt kellett "lebutítani" ezt az oktánkorrektort :-)  )

tehát a mostani klíma R410A -ja  olyan neki, mint a 98-as benzinre méretezett
autómotor 98-as benzinnel, és ha pl. R407C -vel lenne "javítva", az olyan, mintha a
benzinmotor 98-as helyett csak 95-ös benzint kapna

> Az expanzios szelepbol vagy ketto kell, vagy trukkosen kell bekotni,
> mindjart megprobalok egy kepet keriteni errol is.
>
> A belteriben semmi extra nincs, marmint a hutokor szempontjabol, csak egy
> sima hocserelo van benne, amibol kijon ket cso. Altalaban minden egyeb a
> kulteriben van. Multisplit cuccoknal elofordulhat hogy a belteriben van
> expanzios szelep, meg pl. az autoklimaknal is ott van.

olyan expanziós szelep létezik-e hűtő témakörben, ahol ezt a fojtást pl csavarhúzóval
lehet hangolni? (azt felfogtam, hogy a jelenlegi spliteknél ez illetlen lenne)