[Epitesz-barkacs] permetezett hűtővíz

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Júl. 13., V, 18:58:57 CEST

Palasik Sandor  <palasik at mail.datanet.hu> 2008.07.13. 16:59:21 +2h-kor írta:

> Az enyém szintén ilyen, 5 eres. Onnan tudom, hogy a "szakembereknek" nem
> volt 5 eres drótja, úgyhogy két háromereset használtak, de összecserélték.
> Ezért persze nem működött, de én ezt nem vettem észre rögtön, mert hűvösnek
> hűvös volt a levegő, de csak a párolgás miatt.
>
> Később kiderült, hogy még a védőföldet sem sikerült bekötniük, de
> szerencsére a beltérin rajta volt a bekötési rajz, és valóban, amikor
> összecseréltem a két háromeres drótot, minden működött rendesen, még
> földelés is volt. Ja igen, arra nem sikerült őket rávennem, hogy jöjjönek ki
********
nekem 1990-ben villanyszerelőt kellett (volna) hívnom, de amikor egy 5 perces munkáért
az akkori minimálbér kétszeresét mondta árajánlatként, kénytelen voltam elküldeni, hogy
"majd fizetésosztás után majd megkeresem"

egy akkor 55 éves házban a méretlen vezetékből "amperszag jött", (az oszlopról
bejövő 6 mm2-es aludrót és a régi, óra előtti 4 mm2-es vászonszigetelésű
rézdrót volt ősszesororva, a tetőtérben, az akkori szabvány szerint elfogadható )
(az ELMÜ mondta, hívjak "külső" villanyszerelőt)

no, a szerelőt elküldtem, és felmásztam, és óvatosan jól megcsavartam a két sodratot
(tudva, hogy az áramot "tisztelnem kell")
azóta is bírja, pedig a 16A-es órát már 25A-re is lecseréltettem
*****
szinte minden szakmában volt egypár vad élményem máskor is,
szóval Isten bocsásson meg, de kénytelen voltam sokmindent
sajátkezűsíteni, megoldani