[Epitesz-barkacs] házi inverter :-)

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Júl. 14., H, 19:50:37 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.07.14. 18:08:57 +2h-kor írta:

> Ha ezt ezzel ki lehet lőni, én is biztos, hogy ezt a módit fogom
> választani. Pontosabban már most is van egy 600W-os áramfejlesztőm, de
> lehet, hogy a fűtéshez kell venni majd egy 2-3 kW-osat. Aztán persze
> keserves kínok közt el kell magyarázni, hogy ez klíma után nem 2-3,
> hanem minimum 6-9 kW. :-)

ha a listatulajdonos megengedi, akkor itt, ha nem, akkor magánban
elmondanám, hogy mire gondoltam :-)

még egy kérdés ehhez (nem vagyok  "elektromos" ember)

melyik az a villanymotor, ami generátorként is használható?
vagy olyan generátor, amit villanymotorként is használhatnék?

ha ilyen nincs, akkor milyen generátort javasolnátok, ami 3x230 -at tudna termelni?
(benzinmotor nélkül is beszerezhető típust?)
************
lényege:

ha üzemzavar miatt nincs áram, akkor egy benzinmotor
ha az elektromos hálózat ad áramot, egy 3kW-os villanymotor
50Hz-en pörgetve adná a stabil "hajtást" a kb. 3000-es fordulat
(jó, tudom villanymotorként 2880-al )

egy 18 fokozatú (mechanikus) áttétel közbeiktatásával

pörgetnék egy 3 fázisú generátort, ami 3 db 1 fázisú splitet tudna hajtani
(a 18 fokozat pedig  kb. 20 - 80 Hz között :-)  )
így csak végszükségben (azaz évente néhány órában) kellene benzinezni
elérhető áram esetén az áram (ma még) olcsóbb