[Epitesz-barkacs] inverteresség...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 14., H, 18:08:57 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha lenne egy benzines áramfejlesztőm, amit a 3000-es fordulatszámon
> adná le a 230V 50Hz -et
>
> ha ezt lecsökkenteném pl. 1500-es fordulatra, akkor a 50Hz sem lenne
> és
> 230V sem, hanem sokkal kevesebb, mi lenne vele?

Nem biztos, hogy teljesen arányos a fesz és a freki, de a freki
kifejezetten szoros összefüggésben van az áramfejlesztő generátorának a
fordulatszámával. Tehát fele fordulatszámnál biztos, hogy fele a freki.
A feszültséget a gerjesztéssel is lehet változtatni, ha normál
szinkrongép van benne.

> (úgyis kellene egy vészáramfejlesztőt megoldanom, hogy tuti ne
> kelljen tartalékfűtés miatt
> kéményt építenem :-(  , így viszont a "téma környékén" maradunk)

Ha ezt ezzel ki lehet lőni, én is biztos, hogy ezt a módit fogom
választani. Pontosabban már most is van egy 600W-os áramfejlesztőm, de
lehet, hogy a fűtéshez kell venni majd egy 2-3 kW-osat. Aztán persze
keserves kínok közt el kell magyarázni, hogy ez klíma után nem 2-3,
hanem minimum 6-9 kW. :-)