[Epitesz-barkacs] inverteresség...

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Júl. 14., H, 16:27:51 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.07.14. 14:37:19 +2h-kor írta:

> Ez nem szivattyú, hanem ventillátor. Ennél nyugodtan lehet használni a
> feszcsökkentős módit, mert a levegővel kapcsolatos terhelés legalább
> négyzetesen függ a sebességektől, tehát egy fele fordulatú motor
> terhelése nem fele, hanem negyede vagy kisebb (nyomatékra).

> Amiről írtam, a segédkondi, amit alacsonyabb fordulatoknál raknék be, az
> azért kell, mert a kondi rekatanciája frekifüggő. Ha a freki fele

ha lenne egy benzines áramfejlesztőm, amit a 3000-es fordulatszámon
adná le a 230V 50Hz -et

ha ezt lecsökkenteném pl. 1500-es fordulatra, akkor a 50Hz sem lenne és
230V sem, hanem sokkal kevesebb, mi lenne vele?
(úgyis kellene egy vészáramfejlesztőt megoldanom, hogy tuti ne kelljen tartalékfűtés miatt
kéményt építenem :-(  , így viszont a "téma környékén" maradunk)