[Epitesz-barkacs] túlpörgött áramfejlesztő

Toth Gabor toth-g73 at freemail.hu
2008. Júl. 16., Sze, 09:28:53 CEST

Hello!

Nem szerencsés más fordulaton járatni. Nagyobb fordulaton megnő az
impedanciája a tekercsnek, a táplált válóáramú kütyü sem szeret más
frekin működni (mondjuk a motor jó kérdés, de biztosan jobban melegedne,
mert az induktív dolgok nem rajonganak a nagyobb frekvenciáért)
Kétszeres feszültséget szinte biztos, hogy nem adna le, annál kevesebb
lenne. Leégni valószínűleg nem az átütés miatt fog (szerintem ahhoz kV
nagyságrend kéne, legalább 1), hanem, hogy nagyobb frekin, nagyobb
teljesítményleadás miatt sokkal jobban melegszik.
A mechanikai része szerintem bírná a kétszeres fordulatot, annyi
biztonsággal biztos ;) hogy számolnak, de sokkal jobban nem pörgetném
túl. Gondolom itt szinkrongenerátor van beépítve - mármint egy
aggregátorban - úgy tűnik a legegyszerűbbnek a fix freki, és a
szabályozható feszültség. Úgyhogy, ha nem buherálsz bele a
fesz.szabályzó részébe, akkor vsz. nem fog emelkedni a kimeneti
feszültséged, csak a freki 'romlik' el.

Bocs a hosszú eszmefuttatásért, és a bizonytalanságért, de régen volt,
és csak elméletben, hogy ezekkel foglalkoztam ;)

Gábor