[Epitesz-barkacs] túlpörgött áramfejlesztő

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 16., Sze, 10:52:23 CEST

Toth Gabor wrote:

> Nem szerencsés más fordulaton járatni.

Ezzel csak egyetérteni tudok, de néha megeshet, hogy használható, de
hogy nem tupla fordulaton, az csaknem biztos.

> Nagyobb fordulaton megnő az impedanciája a tekercsnek,

Csak a szórási reaktanciák nőnek, az ellenállás marad. Arányaiban
(feszhez képest) javul a relatív fesz-esés éppen ezért.

> a táplált válóáramú kütyü sem szeret más
> frekin működni

Sokmindennél nem nagyon számít. A ketyerék zöme egyenirányító-kondi
egységgel kezdődik, és kapcsitáp van bennük, meglepő fesztartományban
képesek üzemelni. Persze inkább lefelé. Az aszinkron motoroknak okés, de
a kommutátoros motoroknál (próbáltam) 260V körüli túlfesz már közelít a
körtűzhöz a kommutátoron.
De szerintem nem ez volt a cél, majd kiderül, hogy mi.

> (mondjuk a motor jó kérdés, de biztosan jobban
> melegedne, mert az induktív dolgok nem rajonganak a nagyobb
> frekvenciáért)

Nőne a vasveszteség valamelyest, de még beleférne szerintem. Mivel a
hűtés még drasztikusabban nő, ezért nem biztos, hogy jobban melegedne.
Terhelésfüggő is.

> A mechanikai része szerintem bírná a kétszeres fordulatot, annyi
> biztonsággal biztos ;) hogy számolnak, de sokkal jobban nem pörgetném
> túl. Gondolom itt szinkrongenerátor van beépítve - mármint egy

Én a robbanómotor részét tartom aggályosabbnak.

> aggregátorban - úgy tűnik a legegyszerűbbnek a fix freki, és a
> szabályozható feszültség. Úgyhogy, ha nem buherálsz bele a
> fesz.szabályzó részébe, akkor vsz. nem fog emelkedni a kimeneti
> feszültséged, csak a freki 'romlik' el.

Hát igen, valszleg dupla fordulatszámon, ha sikerülne felpörgetni,
ugyanaz a fesz jönne ki dupla frekin. :-)