[Epitesz-barkacs] túlpörgött áramfejlesztő

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Júl. 16., Sze, 18:33:54 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.07.16. 10:32:55 +2h-kor írta:

> Nem semmi kérdéseket teszel ám fel! :-)

"A felfedezések úgy születnek, hogy valaki nem követi az utasításokat."

> De jó irányban tapogatózol, valóban a szétszállna, meg átütne az ide
> való kifejezések. Hogy mettől, a jóég tudja. Biztos tipustól is függ. A
> forgórész-gerjesztéssel rendelkező generátorok elvileg sokkal többet is
> tudhatnak, hiszen ilyen kialakítással, sőt, sokkal bonyolultabb ugye egy
> kommutátoros forgórész, de pl egy kis sarokcsiszolóé akár 40ezerrel is
> képes forogni. Ami persze nem jelenti, hogy ezek is. A mechanikai
> hatások a fordulatszám négyzetével arányosak.

a kerékpár-generátorok pl 15km/h mellett adják le a 6V 3Wattot

viszont lejtős úton 40km/h alatt kiégne az égő, de túléli a generátora
emiatt gondoltam a "szétszállás" határára

> Az átütés már zűrösebb, az állórésztekercsről van szó.. Talán még
> 2-szeres fordulaton nem károsodna, de hogy nem egy üzembiztonsági
> működtetés lenne, az biztos. Valszleg nem a tekercs-vastest közti átütés
> lenne a probléma, mert azt jó eséllyel vizsgálják is más okból, és
> valami 2,5kV-ot vagy mennyit ki kell bírnia, hanem a menetek közti fesz..
> Melegedést nem okoz, a leégés áram miatt szokott létrejönni. Áramban a

próbáltam személyautó-generátors infokat keresni a neten
pl. szélenergia témában hajtott autógenerátorral

> magasabb fordulaton valamivel többet tudna, mert van valami ventillátor
> biztos a tengelyen, az jóval több levegőt szállít, tehát jobb a hűtés.
> Vagyis a teljesítmény elvileg erősebben nőhet, mint a fordulatszám.

izgalmas