[Epitesz-barkacs] építési hatósági kényszer

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Júl. 18., P, 04:04:01 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.07.17. 22:12:13 +2h-kor írta:
> Van egy ezzel kapcsolatos hülye ötletem, ezzel a kérdés:
>
> Ha építek egy kéménynek ugyan nem nagyon látszó, de mégis arra felé
> (felfelé) törő műtárgyat, ami a falban megy, mint egy kémény, de én

az első megközelítés:

az építési hatóság az "épített környezet" megnevezést találta ki.
attól lesz "épített", hogy az "altalajtól való elválasztással"  "eredeti
funkciójára alkalmatlanná válik"

bármi, ami "így működik", alkalmas arra, hogy az építési hatóság
beleugasson.
~~~~
a hatósági beleugatást úgy tudod megkerülni, hogy "elmozdításra alkalmas"
módon készíted, "ami akár elmozdítás közben sem veszíti el a funkcióját"

magyarul készítesz egy "konténer" szerkezetet, ami kívülről akár
lakóháznak is kinézhet :-) ("városkép")
~~~~
ha "hatóság beleugatására alkalmas" ketyetét használnál, ám legyen,
nézzük meg ilyen irányból

> szellőzési célból akarom használni, és ventillátor meg légszűrő van
> beépítve, meg úgy van fenn kialakítva, hogy ne essen bele semmiképpen az
> eső... szóval ekkor mi lehet az ábra? Kéményesítik akaratom ellenére?
>
> Akkor vetült fel bennem először ez a módszer, amikor már sokadszor
> árasztott el télen az egyik szomszéd szar kéményéből a füst úgy, hogy az
> egész udvar úszott a kakaóban. Egyetlen módszer a szellőzésre, ha
> feljebbről (úgy 10m magasról) húzom le a friss levegőt, és bent
> túlnyomást hozok létre.

az ötleted érdekes, van saját logikája, stb. de

minden olyanhoz kell építési engedély, ami az arculatot megváltoztatja, és
az általad építendő is ide tartozik....

> A probléma nem akut, de ha emiatt ez kéménynek minősül, akkor nem
> biztos, hogy megcsinálnám. Amúgy pont ott csinálnám meg, ahol a
> tervrajzon a kémény van. :-) Mégpedig azért, mert csak ott vannak

1) tehát egy "meglévő tartalékkéményt" "funkcióváltással" valósítanál meg?
2) vagy korabeli tervek szerinti kémény nem valósult meg?
3) vagy korábban kémény volt, de "tető alá visszabontva" és oldalt levő
füstcsőlukat is betömve van?