[Epitesz-barkacs] építési hatósági kényszer - UPS

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Júl. 19., Szo, 02:40:01 CEST

Mágus Bérprogram Demo wrote:

> on-line inverter, 650VA-es, villanykörte, 250Wattos fúrógép, fűszegélynyíró elment róla :-)

Ezek pont azok, amiknek mindegy :-)
A villanykörte ellenállásnak tekinthető, a fúrógép és a fűszegélynyíro az
ún. univerzális motor. Ezek mindegyike akár egyenáramról is ugyanúgy
működne. (kis megkötésekkel...)

Az indukciós motor az, amelyik rövidrezárt forgórészt (nincs szénkefe) és
tekercselt állórészt tartalmaz. Ennek több vállfaja van, "rendes" 3 fázisú,
kondis segédfázisú, valamint aminek nem jut eszembe a neve, amin az
állórészen egy rövidrezárt gyűrű hozza létre a nyomatékot.
A klímakompresszorok, nagyobb ventik, keringetőszivattyúk az előbbi kettő
közül valamelyik, az utóbbi pl. HJózsi által említett mosógép lúgszivattyú,
kisebb ventillátorok, stb...

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))