[Epitesz-barkacs] UPS volt Re: építési hatósági kényszer

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Júl. 19., Szo, 06:07:29 CEST

Moczik Gabor  <pm_levlista at progzmaster.hu> 2008.07.19. 02:40:01 +2h-kor írta:

> Ezek pont azok, amiknek mindegy :-)
> A villanykörte ellenállásnak tekinthető, a fúrógép és a fűszegélynyíro az
> ún. univerzális motor. Ezek mindegyike akár egyenáramról is ugyanúgy
> működne. (kis megkötésekkel...)

az általam említett online (számítógépes boltban vett) inverter állítólag
az egyenáramból állít elő 50Hz-és 230Voltos áramot
(a 230V-ot előállító trafója nehezebb, mint az akkumulátora)

azért emelem ki az "online" szót, mert ez az a fajta, ami egy tanyán is képes
gombnyomásra "begerjedni" akkumulátorról
(az "offline" inverter csak akkor tud akkuról menni, ha a hálózati 230V megszakadása
gerjeszti be, pl. a régi  "Fiskars" is ilyen,  azt nem tudom egy tanyán elindítani,mert
a begerjesztéshez nincs hálózati 230V)

tehát én, a ma még "nem elektromos" embernek összeállt egy kép:
********
1. lépés

12V 55Ah (vagy nagyobb) akksi,                                        kb 10 - 15eFt
egy online inverter, ami 230V50Hz-et előállítana,              kb  15e Ft

egy bármilyen benzinmotorral meghajtott autógenerátorok amiket az akksik
is tudnak pufferelni

ha ez megy, akkor TV, háztartási hűtőszekrény, stb
*******
2. lépés

2-3 akksival sorbakötve  24 - 36 - 48 voltról meg mehetnének a splithez való inverterek is

*******