[Epitesz-barkacs] hűtő hőcserélő?

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Júl. 19., Szo, 16:22:34 CEST

magus3 wrote:
> a neten olvasgatott adatok
> autóhűtőben egy autóban csupán 50 KW hőteljesítményt kell eldobnia
> Hőlépcső kedvezőtlen esetben 90/35 fok.
> egy 50 kW-os autónál autóhűtőnek van min 3 m2 felülete.
> gyenge ventilátor van benne (radiális)

Az a venti azért elég erős, de az csak főleg akkor megy ha alapjáraton
szórakozol a dugóban, de ekkor messze nem 50kW a disszipáció.

Normál közlekedésnél meg 50..200km/h szél hűti!
(ki meddig nyomja a pedált :-) )

> egy 12 fokos kútvízzel, félradiális ventivel 2,5 kWh-t kivenne belőle
> 12 / 3 celsius hőlépcsővel ?
>
> pl betenném a pincébe, zárt légtérben (mintha egy barlangba tenném)
> fűtésnél a kültéri hátulről szívja a 12celsiusos levegőt és a venti előre
> dobja
> a hideg levegőt átnyomná a 12celsiusfokos autóhűtőn, levegő felmelegszik
> 12celsiuszra, a pincében a levegő visszakavarog, és ezt a felmelegedett
> levegőt szippantaná be megint a "kültéri"

Nemrég kisérleteztem. Egy Vestel 2.6kW klíma kültéri hőcserélőjében vizet
keringettem, a saját ventillátorával fújtam. A vizet 2kW-tal fűtöttem,
környezeti hőfok 25-27 körül, és a vízhőfok 36fokon állandósult. Ez csak egy
gyors és pontatlan próba volt, még fogok pontos mérést végezni, de ez nem
holnap lesz...

Ebből számolni még nem nagyon lehet, de következtetni már igen, hogy
szerintem amit szeretnél az elég necces lesz. Ami esetleg segít, ha tényleg
pincébe tudod tenni, ahol elég jelentős hőmennyiséget elvisz a föld, de ha
elég nagy a teljesítmény, az is felmelegszik.

A másik, hogy mi lesz a kútvízzel?
Visszanyomod a kútba? Mert akkor szerintem idővel az is felmelegszik. Ha nem
nyomod vissza akkor meg nagy vízhozamú kút kell, 12->3 fok víz esetén kb.
240 liter/óra.

Szerintem a kutat is meg kéne mérni, "mit tud".

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))