[Epitesz-barkacs] hűtő hőcserélő?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 19., Szo, 17:21:48 CEST

Moczik Gabor wrote:

> Nemrég kisérleteztem. Egy Vestel 2.6kW klíma kültéri hőcserélőjében
> vizet keringettem, a saját ventillátorával fújtam. A vizet 2kW-tal
> fűtöttem, környezeti hőfok 25-27 körül, és a vízhőfok 36fokon
> állandósult. Ez csak egy gyors és pontatlan próba volt, még fogok
> pontos mérést végezni, de ez nem holnap lesz...

Azért majd, ha megcsinálod, a pontos értékek érdekelnének ám! Illetve
kiegészíthetnéd a vízárammal, illetve annak a hőfokesésével. Így mindent
tudnánk, ami kell. Ezt amúgy úgy kell elképzelni, hogy egy zárt vízkört
alakítottál ki, amiben volt egy szivattyú meg egy 2kW-os fűtőtest? És hogy
a 36 fok kb az egész vízre vonatkozott?

Amúgy az autó hűtője abban más, hogy akár nagyságrenddel nagyobb vízáramra
van lehetőség. Szerintem a csőátmérők alapján akár az 50 liter/perc is
lehetséges különösen nagy nyomásesés nélkül. Cserébe talán az autóhűtő
(persze tipusa válogatja) nem olyan nagy felületű, mint a klímahűtő.

Ez a pincés vagy barlangos módi érdekes elgondolás. Asszem működhet, csak
jelentős hőfoképcső kerül beiktatásra. Ha bárhogy direktben melegíthetné a
12 fokos víz a klíma kültéri hőcserélője csövének valamelyik szakaszát
(betoldás), az jóval hatékonyabb lenne, nagyobb COP jönne ki, mint így.

Amúgy nem feltétlenül kell neki egy külön nagy helyiség, lehet az egy
fából vagy bármiből megépített doboz is, amibe belefér, aminek bele kell
férnie, sőt, a huzatot is lehet közösíteni. De ez is jelentős többlet
hőfokesést jelent a direkt locsoláshoz képest, valamint elvész annak a
lehetősége, hogy amikor kint melegebb van, a kinti levegőt használja a
szerkezet. Persze lehet automatice nyitogatni itt-ott....

> szerintem amit szeretnél az elég necces lesz. Ami esetleg segít, ha
> tényleg pincébe tudod tenni, ahol elég jelentős hőmennyiséget elvisz
> a föld, de ha elég nagy a teljesítmény, az is felmelegszik.

Pontosabban lehül.
Ismeretségi körben van egy ház, annak egy lépcsőháza, egész nagy tér,
lehet akár több, mint 1000m3 is, sok fal, lépcső, szóval vannak tömegek
is.
Az egyik lakó megtette, hogy a klímájának a kültérijét ide szerelte fel.
Ismerős aszonta, hogy amikor kint rekkenő hőség van, bent a lépcsőházban
még rekkenőbb, mert a klíma szarrá fűti az egészet. Aki odáig valahogy
elvolt leizzadás nélkül, az tutira leizzad a lépcsőzés és a plusz fűtés
hatására. Aki meg eleve hótton van már a melegtől, az nem biztos, hogy
eljut a lakása bejárati ajtajához. :-)