[Epitesz-barkacs] hűtő hőcserélő?

magus3 maguspr at freestart.hu
2008. Júl. 19., Szo, 17:41:32 CEST

magus3 wrote:

> Az a venti azért elég erős, de az csak főleg akkor megy ha alapjáraton
>szórakozol a dugóban, de ekkor messze nem 50kW a disszipáció.

>Normál közlekedésnél meg 50..200km/h szél hűti!
>(ki meddig nyomja a pedált :-) )

:-)

>Nemrég kisérleteztem. Egy Vestel 2.6kW klíma kültéri hőcserélőjében vizet
>keringettem, a saját ventillátorával fújtam. A vizet 2kW-tal fűtöttem,
>környezeti hőfok 25-27 körül, és a vízhőfok 36fokon állandósult. Ez csak
egy
>gyors és pontatlan próba volt, még fogok pontos mérést végezni, de ez nem
>holnap lesz...

remélem, hogy rövidesen én is kísérletezni tudok....

>Ebből számolni még nem nagyon lehet, de következtetni már igen, hogy
>szerintem amit szeretnél az elég necces lesz. Ami esetleg segít, ha tényleg
>pincébe tudod tenni, ahol elég jelentős hőmennyiséget elvisz a föld, de ha
>elég nagy a teljesítmény, az is felmelegszik.

nekem leginkább csak télen kellene ez a kútvizes, autóhűtős hőátadás
de lehet, hogy
nyári próbát csinálnék egy régi moszkvics hűtővel

ha kell, 2 autóhűtőt is beletennék

>A másik, hogy mi lesz a kútvízzel?
>Visszanyomod a kútba? Mert akkor szerintem idővel az is felmelegszik. Ha
nem
>nyomod vissza akkor meg nagy vízhozamú kút kell, 12->3 fok víz esetén kb.
>240 liter/óra.

>Szerintem a kutat is meg kéne mérni, "mit tud".

14m mélységben 2gyűrűnyi víz, egy régi, ásott kútban
egy 4m3/h -s szivattyúval locsolok

óránként 6 perc alatt kiránja egy 300l-es tartályba a 240 liert, ezzel nem
félnék

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))