[Epitesz-barkacs] UPS volt Re: építési hatósági kényszer

magus3 maguspr at freestart.hu
2008. Júl. 19., Szo, 18:13:25 CEST

-----Original Message-----
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: epitesz at javakocsma.hu <epitesz at javakocsma.hu>
Date: 2008. július 19. 17:22
Subject: Re: [Epitesz-barkacs]UPS volt Re: építési hatósági kényszer

Moczik Gabor wrote:

> Erről tuti elmegy a split is. Van egy ilyenem, este megnézem hogy
> megy-e a hidegindítás (online).

Erre én is kíváncsi vagyok.
Egy megjegyzés, lehet, hogy nincs igazam: én úgy tudom, hogy az ún. online
szünetmenteseknek nem az a fő tulajdonsága, hogy hálózat nélkül is elmegy,

****
nekem ez volt a legfontosabb, a tanyasi indíthatóság .-)
****
hanem az, hogy a fogyasztó mindenképpen az inverterről megy, és ha van
delej, akkor az az aksit tölti, míg az offline esetén alapvetően a
hálózatról megy a fogyasztó, és ha az elmegy, akkor hosszabb-rövidebb
(vagy nulla) idő alatt áll elő az inverter üzem.
(A teljesen szünetmentes pl úgy valósítható meg, hogy az igbt- vagy fethíd
váltóoldala ott lóg a hálózaton, és folyamatosan tölti az aksit, és ha a
hálózat kimarad, akkor csak vezérlésen múlik, hogy az energiairány azonnal
megforduljon, és szinte döccenő nélkül azonnal ott folytatódjék a színusz,
ahol abbamaradt. Persze ezután kell valami leválasztás is rögtön, mert
csak a fogyasztót akarják ellátni ugye. Aztán ahogy visszajön a hálózat,
összeszinkronozódik, és megtörténik a visszakapcsolás, a vezérlés meg
átvált töltő üzemmódba.)

*****
ebben biztosan igazad van, és szerintem az ECM..., amiről beszéltem, ezt
tudja

> Ha megfelelo mennyisegu akkut raksz melle, emellett szerintem nem
> fontos annyira a generator, csak ha hosszu idot akarsz athidalni.

Az igazi azért csak az lenne, hogy az aksi tud mondjuk egy pár percet
(akár 10-et is), aztán automatice beröffen valami agregátor, ami a fenti
zárójeles inverterhez előállítja a DC-t, tehát az aksit tölti (ami nem
kisfesz alkalmazásánál trafó nélkül is megy). Ez lehetővé teszi, hogy az
agregátornak max az átlagfogyasztást kell produkálnia.
********
az én pillanatnyi látványom az, hogy 2 autógenerátorom meg van,

2 akksit sorbakötve megvan a 24V,  a 12V-os akksikat 1-1 generátor tölthetné
közben, és a 2 db generátort közös tengelyen pörgetné egy benzinmotor

(mintha 2 autó egymár mellett állva menő motorral, és a bikadróttal a két
akksi
sorbakötődne, és az egyik kocsiból jönne ki a +, a másikból a - ,
és egy 24Voltos IFÁ indítómotorját  meg tudja így pörgetni a 12Voltos
utó  )