[Epitesz-barkacs] Fw: Fw: Fw: UPS volt Re: építési hatósági kényszer

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Júl. 20., V, 02:24:38 CEST

magus3 wrote:
> mit, és hol kell kiherélnem belőle, hogy a max 57,6 Volt-ot kicsalogathassam
> belőle?

Ha rá van építve a feszszabályzó, akkor azt kell kikötni.
Úgy kell berhelni, hogy a forgórész csúszógyűrűkhöz menő kefékre közvetlenül
tudj valamit kötni.

Ha szabályozni akarsz akkor célszerűen elektronika fog kelleni, ha nem kell
stabil fesz, és jó hogy fordulatszámfüggő, akkor egy sima fix feszt kell
odakötni. De akku töltéshez szerintem egy átállított feszszabályzó kéne
neked. Olyan autónak a cuccait kellene keresni, amit könnyen át lehet
alakítani (nincs kiöntve műgyantával az elekronika).

> pl. szélenergia pufferelése: áram -> vízbontás -> H2 és O pufferelése,
> tárolása 1-1
> tartályban, ami füstmentesen elégethető lenne (pl. egy hegesztőkészülékben,

Jajj...
Már a vízbontásnál bukik az egész, rettenetesen szar a hatásfoka, rengeteg
felesleges hő termelődik (persze ha a hő is kell vmire...)

Akkor már inkább egy nagy lendkerék, amit ha van energia akkor gyorsítasz
(motorral), ha ki akarsz venni belőle akkor meg fékezed (generátorral). Majd
HJózsi jól kiszámolja :-) mekkora átmérő és hány tonna kell, de abban előre
biztos vagyok, hogy ez is a "veszélyes üzem" kategória.
(mondjuk mint általában minden nagy energiájú dolog).

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))