[Epitesz-barkacs] R12, 80gr, 165W

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 20., V, 22:37:04 CEST

magus3 wrote:
> R12, 80gr, 165W  egy működő hűtőszekrény-motor hátlapján
> (orosz, 15-20éves)
>
> a mai energiaosztályok szerint  talán E, vagy még rosszabb lenne?

Asszem a hűtőszekrényeknél ezt a dolgot alapvetően a hőszigetelés szabja
meg, nem annyira a kompresszor. De erről nincs olyan infóm, mint amit itt
valaki közzétett a klímákkal kapcsolatban.

Viszont aki tisztán látja, mesélje már el nekem, hogy mennyiben tud
javítani a hűtőgép (klíma) hatékonyságán, ha nem ilyen, hanem amolyan
gázkeveréket alkalmaznak.

Most ez az R410A vagy melyik a legdivatabb, de nekem van még mindig egy
fixa ideám arról, hogy a közeg tulajdonságai max az alkalmazható hőfokokat
szabják meg, a keverék meg arra való, hogy a hőcserélő több régiójában
forrjanak vagy kondenzálódjanak a töltet különféle komponensei.

Pl jó magas hidegoldali, és még sokkal magasabb melegoldali hőmérséklet
esetén a víz is tök jól megfelelne töltetnek. Mondjuk 50-80 fokról 90-150
fokra történő hőszállításnál. Persze a kenés dolgai nemtom, hogy lennének.

Ugyanígy jó alacsony hőfokoknál meg a CO2 is jó lehetne.