[Epitesz-barkacs] Fw: Radiátor méretezés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 21., H, 14:19:36 CEST

magus3 wrote:
> amit józsi írt, kiegészítésként:
>
> régen 90/70 -re méreteztek  a radiátorba 90fokosan ment bele, és
> 70celsiusra hűlt vissza
> aztán  70/50 -re váltottak, ehhez több radiátor kellett ugyanakkora
> szobában ma már 40/30 -ra kell tervezni, ehhez meg még több
> radiátorfelület kell

Én csak a dunaferr radiátorait néztem adatlapilag, abban csak a 90/70 és a
70/50 van benne (vagy valami ilyesmi).
Felteszem, hogy a még alacsonyabb, mondjuk a 40/30 azért kell, mert ma már
vannak kondenzációs kazánok is, amiknél, ha jól sejtem, jó, ha alacsony
legalább a visszatérő. Valamint így a radiátorok ugyanonnan működhetnek,
ahonnan a paldófűtés is. Tehát lehet mindenféle faxni nélkül egy vízköre
mindkettőnek.