[Epitesz-barkacs] Fw: Radiátor méretezés

Horvath Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2008. Júl. 21., H, 15:28:07 CEST

       Na, bakker! Most aztán össze vagyok zavarodva.
Értem, amit írtok. De fogalmam sincs, hogy mire kell/ene
méretezni. Jelenleg 80-as évekbeli radiátorok vannak a lakásban,
a méretüket nem tudom pontosan, de a félszobákban kb. 600x700-asok
lehetnek, a nagy szobában pedig kb. 700 x 900.
    Egyik boltban az eladó nézte a katalógust, 90/70-et láttam a
táblázatban,
a légköbméter alapján mondta a méreteket.
    Kazánból ( gáztüzelésű ) jön a meleg, de most lesz cserélve modernebbre,
amire már napkollektort is lehet majd kötni. ( 4 emeletes panelről van szó )
    Eddig a szobák rendesen be voltak fűtve. Gondolom, hogy a mai
radiátoroknak jobb a hatásfoka, tehát ha legalább ugyanakkora méretűt
veszek, mint ami most van, akkor már jobban tudok fűteni.

       Azt hiszem, megmérem a meglévő radiátorokat és kicsit nagyobbakat
veszek.

       Üdv.: Horváth Zsolt