[Epitesz-barkacs] Fw: Radiátor méretezés

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2008. Júl. 21., H, 17:09:05 CEST

allj!

1. panel. sajat kazanod volt eddig is?
2. uj kazan, napkollektor. gondolom a napkollektor elokeszites a hasznalati melegvizre vonatkozik.

eloszor a kazan doksijat nezd meg nagyon!!! hogy milyen homersekletu futoviznel jo a hatasfoka. a nemkondenzaciossal nem szabad 60 fok ala menni, mert szetrothad a fustbol kicsapodo viztol, a kondenzacios akkor eri meg, ha 40-50 fokoz vizzel tudsz futeni.

3. merni nem sok ertelme van a radiatort. kell szerezz katalogust, hogy a meglevo radiatorod hivatalosan hany vattos tagonkent, es akkor abbol szamolhatsz.

a katalogusban mindig adott  futoviz elore/vissza hofokhoz adjak meg a teljesitmenyt. De az a deltaT-vel szinte linearisan aranyos, atszamolhatod mas vizhofokra.

ha 90/70-re 3kW a radiator: 22 fok a szoba, a radiator atlag 80 fokos, a deltaT 58 fok. Tehat fokonkent 51.7Watt.

ha 60/40-el futesz, akkor a radiator atlag 50 fokos, deltaT 28 fok, a radiator mar csak 1450Watt!!!

4. van ket masik szempont, amit el szoktak felejteni:

a) a radiatorok ossz teljesitmenye tobb kellene legyen, mint a kazan minimum teljesitmenye. (a modern kazan kepes a lang nagysagat valtoztatni, es mondjuk 10-24kW kozott valtoztatni a teljesitmenyet) mert ha a radiatorok nem tudjak leadni a hot amit a kazan termel, akkor az egesz viz tulmelegszik, es a kazan leall. es allandoan elindul-leall-elindul-leall, nemjo senkinek.

a regi radiatorokkal ez nem volt gond, mert baromi sok viz van bennuk, igy ha tobb is a termeles mint a leadas, par perc kell amig tulmelegszik az osszes viz. a mostanaban szokasos lapradiatorokban toredeke viz van, hamar tulmelegszik az egesz.

b) ha netan azt hiszed, hogy 60/50 vagy 40/30 fokkal futeni fogsz, akkor eszre kell venni, hogy 20 helyett 10 fokra vetted a viz huleset a radiatorban. ha a kazan nem futhet 20 fokot a vizen csak 10 fokot, akkor ketszerakkora terfogataram tartozik azonos teljesitmenyhez!!

vajk