[Epitesz-barkacs] 3 fázisú vezérelt

magus3 maguspr at freestart.hu
2008. Júl. 21., H, 23:00:26 CEST

bocsi 1 fázisú vagyok vezéreltem nincs, és akkor lennének kérdéseim:

~~~~~~~~~~~
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_1875.html
Pontosabban: Az elektromos szolgáltató előzetes engedélye szükséges hozzá.
Ahhoz viszont terveztetni kell, kivitelező kell! És még egy fontos dolog:
Úgy kell bekötni az eszközt, hogy azt ne lehessen simán másikra cserélni.
(Azaz: fixen, kábellel kell bekötni, nem pedig dugaszoló aljzattal.)

Az ún. "éjszakai" áram nem a szolgáltató "feleslege". Csupán azért olcsóbb,
mert nem folyamatosan szolgáltatja, hanem a terheléstől függően hol
bekapcsolja, hol nem.
Lehet, hogy nem fogja kérdezni, de mivel közüzemi szolgáltatásról vagyon
szó, ezért közüzemi szerződést kell vele kötnöd. Ebben pedig meghatározza a
vételezhető legmagasabb árammennyiséget, amihez az áramkorlátozót is szabja.
Ha tehát ennek ellenére többlet energiát vételezel a hálózatból, akkor ez
esetben úgy is megsérted az energiavételezésre vonatkozó szabályokat, ha a
hálózat szolgáltató által le nem plombált részét sértetlenül hagyod.

Nem kell senkit sem feleslegesen paráztatni! Most csináltam teljesen
törvényesen ilyen cuccot 3 fázisra... Persze az az E-ON volt, ez meg ELMÜ
~~~~~~~~~~~~

1)  ezután azt kérdezem, hogy 1 fázis mellé 1 vezérelt mennyibe kerülne?

2)
3fázisú + 3 vezérelt mennyiben jelent az Amperenkénti 3000 Ft
hozzájáruláshoz képest

3 fázisú sima
25+10+10 = 45A  ebből  csak a 32A felettiért kell fizetni 9A * 3000Ft/A =
27000 Ft
+ 3 fázisú vezérelt:
10+10+10 = 30A  * 3000 Ft/A = 90.e Ft ???

3) 3 vezérelt fázisnál mit blöfföljek,  az egyikre boyler, a másikra
villanyrezsó, stb
de a fix bedrótozásnál a blöffölt berendezésnek ott is kellene lennie

4)
pl. relével a mai tudásom alapján fenekembe dugott fél kézzel megoldanám
az autómatikus átkapcsolást, de ...
de ha a vezérelt fázisból 6Amperes beblöffölt bojler
helyett a 10A-t rángatom ki, csak ki tudják szorozni, hogy az engedélyezett
bojler mellett
valami szopja a drótot