[Epitesz-barkacs] 3 fázisú vezérelt

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 21., H, 23:09:05 CEST

magus3 wrote:

> [...]
> Lehet, hogy nem fogja kérdezni, de mivel közüzemi szolgáltatásról
> vagyon szó, ezért közüzemi szerződést kell vele kötnöd. Ebben pedig
> meghatározza a vételezhető legmagasabb árammennyiséget, amihez az
> áramkorlátozót is szabja. Ha tehát ennek ellenére többlet energiát
> vételezel a hálózatból, akkor ez esetben úgy is megsérted az
> energiavételezésre vonatkozó szabályokat, ha a hálózat szolgáltató
> által le nem plombált részét sértetlenül hagyod.
>
> Nem kell senkit sem feleslegesen paráztatni! Most csináltam teljesen
> törvényesen ilyen cuccot 3 fázisra... Persze az az E-ON volt, ez meg

Az elektro lista archivumában találtam korábban, és a srác nekem mérvadó:
________

> Ahm. en a ceg hozzallasat mondtam, nem a kiszallo villanyszereloet ;]

A villamosenergia törvény már 93 óta úgy rendelkezik, hogy bármire
használható a különmért -nem éjszakai- áram.
A régi szabványban volt egy elo"írás, hogy fixen bekötött fogyasztó
lehet, ez is rég megszu"nt.
Tessék csak nyugodtan használni.
_________

Szóval csak bátran. :-)

> 1)  ezután azt kérdezem, hogy 1 fázis mellé 1 vezérelt mennyibe
> kerülne?

A létesítés gondolom nagyon függ attól, hogy ki csinálja, meg hogy melyik
szolgáltató. Lehet, hogy lakosságiban akár ingyenes is lehet.
A tarifa egységes akár lakossági, akár céges a vellany (tudtommal), de
most nem tudom, mennyi is. A cégesnek van alapdíja, de jóval kisebb, mint
a nappalié.

> 2)
> 3fázisú + 3 vezérelt mennyiben jelent az Amperenkénti 3000 Ft
> hozzájáruláshoz képest

Amikor én csináltattam, nem kellett hozzá külön hozzájárulás. A határ a
nappali. Tehát ha van 3x25A nappali, akkor ennyi különmértet adnak minden
további nélkül.

> 3 fázisú sima
> 25+10+10 = 45A  ebből  csak a 32A felettiért kell fizetni 9A *
> 3000Ft/A = 27000 Ft
> + 3 fázisú vezérelt:
> 10+10+10 = 30A  * 3000 Ft/A = 90.e Ft ???

Ha már megvan a 10+10+10, akkor szerintem semmit se kell fizetni az
ugyanekkora különmértért.

> 3) 3 vezérelt fázisnál mit blöfföljek,  az egyikre boyler, a másikra
> villanyrezsó, stb
> de a fix bedrótozásnál a blöffölt berendezésnek ott is kellene lennie

Szerintem nem érdekli őket. Emlékeim szerint tőlem nem kérdezték. (igaz,
hogy ez céges volt, de ebből a szempontból szerintem mindegy. Nekik ma már
nem hatósági attitűdjük van, hanem szolgáltatók. Minél többet fogyasztasz,
nekik annál jobb. Ezért is nagyon rövidre igyekeznek venni az
áramszüneteket.)

> 4)
> pl. relével a mai tudásom alapján fenekembe dugott fél kézzel
> megoldanám
> az autómatikus átkapcsolást, de ...
> de ha a vezérelt fázisból 6Amperes beblöffölt bojler
> helyett a 10A-t rángatom ki, csak ki tudják szorozni, hogy az
> engedélyezett bojler mellett
> valami szopja a drótot

Nem érdekli őket.
Valamint: ha pl klímát járatsz róla, és valaki odajön kekeckedni, én dugom
a seggébe a saját kezét, ha arra akar kényszeríteni, hogy a drága cuccost
kitegyem a villámok kényekedvének. Tehát nekem jöhetnek akárkivel, ha nem
tudnak garantáltan villámvédett áramot adni, akkor én nem vagyok hajlandó
semmi drága holmit fixen bekötni.