[Epitesz-barkacs] Fw: Fw: UPS volt Re: építési hatósági kényszer

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 21., H, 22:55:47 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Nézegettem a tirisztorokat. Van valami ösztönös ellenérzés bennem
> a 40 A-es, TO-220-as tokozású eszközökkel szemben. Azokon a kis

És joggal. Nem tettem hozzá, hogy ide valami mackósabb tirisztor kell, ami
jó, ha megvan 800V-os, de én 1200V-osat javasolnék (jelentéktelen
többletköltség), és 100A körülit. Pl a semikron 95A-es tipusánál van egy
ugrás az i2t-ben, tehát az alatta lévő jóval kisebb.

Ez biztosan kibír egy olyan zárlati áramot, amit egy 16A-es vagy még
nagyobb, az elmű által berakott kismegszakító szakít meg. De persze van az
ún. független zárlati áram, tehát, ha tőből készül a zárlat, akkor csak
jószerivel az oszlopról bejövő kábel meg a kismegszakítóban lévő, a
bimetallt fűtő ellenállás korlátozza az áramot. Azért persze a trafótól
odáig vezető kanócnak is van impedanciája.

Na szal ezzel a 95A-es tipushoz van bizodalmam. Szokványos 2 tirisztort
tartalmazó modul, szigetelt hűtőtalppal. Kb 6ezer Ft lehet egy ilyen.

> Te milyen típust választanál ha a jelenlegi 16 A-es
> kismegszakítókat előbb-utóbb 25 A-ig bővíteni kell majd?

A fentit. Asszem SKKT95/12 a tipusa.

A zenerfeszt lehet változtatni (csökkenteni), ha a kétféle delej egymáshoz
villamosan közeli pontjára van beépítve. A lényeg, hogy ha van különmért,
akkor ne jöjjön létre a legnagyobb terhelés mellett sem akkora feszesés,
hogy a zeneren keresztül az adott tirisztor be tudjon gyújtani.

Esetleg azon nem kell meglepődni, hogy ha épp az éjszakai megy, és úgy
következik be zárlat, akkor a nappali kismegszakítója is le fog verni,
mert a tirisztor mégis be fog gyújtani az éjszakai, közös ponttól jövő
vezetékének a feszesése miatt.