[Epitesz-barkacs] Ujabb futesi kiserlet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 26., Szo, 00:44:42 CEST

Fura dolgokat művelt az egyik klíma (a kicsi, 2,6kW-os). Jómúltkor ki
kellett mosnom alaposan, de középről azt a ledes érzékelős egységet, ami
fogadja az infra távirányító jeleit is, nem távolítottam el, kapott
rendesen a mosószeres léből, meg mindenből.

Aztán rájöttem, hogy ez nem volt jó ötlet, kiszereltem, szétszedtem, és
láttam, hogy van benne szivacs is. Na jól kiöblítettem, megszárítottam, jó
lett.

Na de tegnap elég nedves volt a levegő, és egyszercsak magától elkezdett
marháskodni. Bekapcsolta-kikapcsolata magát periódikusan, meg villogtatta
a ledjeit, összevissza kezdett működni.

Kikapcs, hajszárítóval melenget, látszik, hogy ez használ. Nna akkor
fűtsön egy kicsit, szárítsa ki saját magát. Ment is, meg is javult. Na de
ki bírja ki a hőséget? Ezért aztán ablak nyitva, kint is, bent is kb 26-28
fok. Ez nem volt szétszedve, nem mértem az áramát, de látom, hogy időnként
kikapcsolja a kültéri ventillátorát. Kimegyek, tapi, hát ilyenkor jó
hidegre lement a hőcserélő, mintha kint csak 5-6 fok lenne. Aztán pici
időre elindítja, de alapvetően állt a venti, és szépen csöpögött belőle a
víz.

Szóval nem tudja megcsinálni, hogy igazán jó legyen a copfja :-) akárhogy
is fonhatom, mert túlhajtja magát, ha nagyon közel van a kül- és beltéri
hőfoka. Ezt oldaná meg az inverter. (Az expanziós szelep, ahogy olvasom,
nem az igazi beavatkozó, pedig régebben úgy gondoltam, hogy ha az több
naftát engedne, akkor az is megoldás lenne. Pl ha egyáltalán nem lenne
fojtás, csak éppenhogy, akkor úgy vélem, hogy csak a huszonfokos gáz
áramolna körbe-körbe, a folyadék meg a köcsögben lenne valahol, a
kompresszor alig venne föl teljesítményt... tehát ez lenne a
legszélsőségesebb eset, aztán ahogy növelem a fojtást, úgy lenne egyre
nagyobb a nyomáskülönbség... de úgy tűnik, ez nem megoldás. Különben ezt
alkalmaznák, hiszen jóval olcsóbb módi lenne, mint egy inverter.)

Szóval fűt, aztán egyszer csak azt veszem észre, hogy nem fűt. Hosszabb
kikapcs, aztán bekapcs, hallom, hogy a kültériben is kattan, szóval a
hővédelme szólalt meg, megint fűt. Biztos a lelkét is kidolgozta, bent
annyi hő jött, mint a nagynál. Annál ugye a végén már 2kW körüli volt a
betáp teljesítmény, kifelé meg alig lehetett bírni, biztos megvolt vagy
6-8kW a lejött hő.