[Epitesz-barkacs] split 4 csöves átkapcsoló

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 26., Szo, 10:07:32 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> egy ilyen split 4 csöves átkapcsolóval 2 beltéri között is
> kapcsolgathatnék?
>
> a beltéri irányába jövő 2 rézcső útjába beletennék egy ilyen ketyerét,
> és akkor (igaz, hogy váltakozva) 2 beltérivel 2 szobát is tudnék
> fűteni?

Jó kérdéseket teszel fel, de nekem fingom sincs, hogy épül fel egy több
beltéris klíma. Egy embert ismerek, akinek van ilyenje (ha jól tudom), de
ő nem listatag.

Korábban szó volt róla, hogy van olyan kültéri, amiben több kompresszor
van. Ekkor evidens a megoldás. Viszont valahol láttam, hogy a ménkű drága
klímáknál egy kültérihez tetszés szerint lehet 1...4 beltérit kapcsolni.
Hogy ennek milyen üzemállapotai vannak, lehet-e pl egy időpontban az
egyikkel fűteni, a másikkal hűteni, meg hogy oldják meg, hogy a különböző
beltérik más-más hőmérsékletre szabályozzák a helyiségüket, azt akkor sem
tudom, ha invertert képzelek a kültéribe. De biztosan valahogy az
expanziós meg a töltet irányát megszabó szelepekkel kavarnak.