[Epitesz-barkacs] split 4 csöves átkapcsoló

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Júl. 26., Szo, 16:21:36 CEST

jhidvegi wrote:
> klímáknál egy kültérihez tetszés szerint lehet 1...4 beltérit kapcsolni.
> Hogy ennek milyen üzemállapotai vannak, lehet-e pl egy időpontban az
> egyikkel fűteni, a másikkal hűteni, meg hogy oldják meg, hogy a különböző
> beltérik más-más hőmérsékletre szabályozzák a helyiségüket, azt akkor sem
 > tudom, ha invertert képzelek a kültéribe. De biztosan valahogy az
 > expanziós meg a töltet irányát megszabó szelepekkel kavarnak.

Ha tobb kompresszor van a kulteriben, akkor egyszeru, tulajdonkeppen 4 klima
van egy dobozban, szora se erdemes...

Ha mondjuk 1 kompi van es csak 2 belteri, es az egyikkel futeni a masikkal
huteni akarsz, az eleve erdekes kerdes, mert akkor a kulteri kondenzatort
igenybe se kene venni, esetleg csak ha valamelyik oldalon sok a hutes vagy a
futes, de akkor meg egy plusz halom magnesszelep kell. Ez igy onmagaban
szerintem tul komplikalt.

Van egyszerubb:

Ha valakinek ilyen igenyei vannak hogy 4 vagy akarhany helyen akar
huteni/futeni (raadasul meg vegyesen is), akkor szerintem sokkal egyszerubb
es atlathatobb egy folyadekhuto, a lakasban meg csak fan-coil -okat kell
felszerelni.

Na persze ez se olyan olcso, de sokkal skalazhatobb a rendszer, ha kesobb
kiderul kell mondjuk klima a wc-be is, akkor csak fel kell szerelni egy
fan-coil-t oda is. Tovabba mivel viz kering a rendszerben, ha beszarik a
folyadekhuto, barmivel megoldhato telen a tartalekfutes, amivel vizet lehet
melegiteni. Tovabba vizvezetek csovet kell csak szerelni, joval egyszerubb
es kenyelmesebb, mint klimacso szerelest vegezni az egesz lakasban, nem vet
fel kornyezetvedelmi kerdeseket es kevesebb a hibalehetoseg.

Folyadekhutobol nem kell mindjart egy gyari 2 millios cuccot megvenni :-)
aki ilyen kerdeseket tesz fel, abbol kinezem hogy egy-ket nagyobb klimat
kepes atalakitani a feladatra. :-)

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))