[Epitesz-barkacs] split 4 csöves átkapcsoló

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 26., Szo, 17:59:16 CEST

Moczik Gabor wrote:

> Ha mondjuk 1 kompi van es csak 2 belteri, es az egyikkel futeni a
> masikkal huteni akarsz, az eleve erdekes kerdes, mert akkor a kulteri

Nem biztos, hogy ezt lehet, vagy hogy kell egy időben, csak az a biztos,
hogy ilyen klíma van, tehát hogy egy kompresszor és több beltéri. De még
sosem láttam a használati utasítását, hogy mit lehet ilyenkor művelni. A
kérdés tulajdonképpen erre vonatkozott, hogy ez hogy működhet.

> Ha valakinek ilyen igenyei vannak hogy 4 vagy akarhany helyen akar
> huteni/futeni (raadasul meg vegyesen is), akkor szerintem sokkal
> egyszerubb es atlathatobb egy folyadekhuto, a lakasban meg csak
> fan-coil -okat kell felszerelni.

Mit jelent az, hogy "fan-coil"? (Szőrzetben tudom. :-) )

Ez érdekes felvetés, hogy folyadék alapú hűtő-fűtő, és akár egyik helyről
a másikba juttatni a hőt, ha úgy alakul. A legérdekesebb számomra az
lenne, ha ezt maga a klíma tudná, tehát hőszivattyúként állati jó
hatékonysággal vinné át innen oda a hőt, és ha kell, akkor a külső
környezet is besegít. Így lehetne tavasz-ősz táján hideg a kamra, meleg a
lakótér. De asszem ez már túlzás. :-)