[Epitesz-barkacs] split 4 csöves átkapcsoló

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 26., Szo, 22:11:40 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Azért ennek utána kéne számolni. A pálesz elég lassan fő le, nem
> kell kW-okat hűteni. Valami hőátadó felületet biztos ki kellene
> számolni.

Inkább le kell mérni. egy bojler vagy mosógép fűtőtestet vízbe rakva
valami trükkel biztos meg lehet mérni a cső felületi hőmérsékletét. Itt
bazi nagy a felületi hőáramsűrűség, 1m körüli csövön kijön akár 3kW is
(van épp egy ilyenem), a csőátmérő asszem 8 mm, szóval ez bizony kb
1200W/dm2. A víz ettől a cső körül egyáltalán nem akar forrni vagy bármi
heves reakcióba fogni, a csövet meg lehet fogni kézzel.

Szóval ennek mondjuk a negyede biztos egész jó már, a cső ekkor szerintem
már nagyon közel van a víz hőmérsékletéhez. Tehát 10-es csőből valszleg
bőven elég a 3-4 méter.