[Epitesz-barkacs] split 4 csöves átkapcsoló

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Júl. 27., V, 00:51:31 CEST

jhidvegi wrote:

> Hogyne, csak annak nincs értelme, hogy rákeresek egy ilyen kifejezésre, és
> lejön egy angol nyelvű magyarázat. Ott vagyok, ahol a part szakad. Persze
> lehet, hogy magyar is lejön, de most örülök, hogy lik van a seggemen, és

Magyar jon le elsokent, a google intelligens. :-)
De ott van olyan is amit beixelhetsz hogy kereses magyar lapok kozott.

> Igen, valahogy így. Persze valszleg nem ilyen sima az ügy, mert a natúr
> klíma rühelli, ha a két oldal akárcsak félóráig is, de azonos
> hőmérsékletű.

Nem mondta senki hogy azonos homersekleten kell tartani...

> Lehet, de én ezt az egyik helyiségben fűteni, a másikban hűteni dolgot
> tartom túlzásnak. Nagyon szar állapotban kell lenni valakinek ahhoz, hogy
> ennyi hőmérsékletingadozást ne viseljen el.

Otthonra en is tulzasnak tartom, plane hogy ez penzbe kerul.
Csak felvetettem hogy a rendszer igy nez ki magas komfortfokozatu helyeken.

> Azért nem ilyen egyszerű, mert az ciki lenne, ha valaki teszemazt a kamrát
> szeretné lehűteni, és cserébe a többi helyiség, ahol mindenki elégedett az
> aktuális hőmérséklettel, elkezdene melegedni. Szóval ha valami kialakult
> egyensúly van, akkor bárhol akarnak fűteni vagy hűteni, azt kintről kell
> "finanszírozni" teljes egészében.
[...]
 > hőmérséklete. Persze, ha ezt figyeli a rendszer, és beavatkozik úgy, hogy
 > kintről korrigál, akkor ugyanaz alakul ki: az adott helyiség plusz/mínusz
 > energiaigénye kintről fog származni.

Ezt irtam le en is, nem?

> Meg ha a fűtés jelentős része vagy az egész padlófűtés.

Vegulis mindegy mi a jelenlegi futes, ha csak siman hutest kell melletenni
tobb helyisegbe, szerintem akkor is egyszerubb a folyadekhuto.

Mar kezdjuk ott hogy egy multisplit klima eleve egy halom penzbe kerul, es
az fix, kesobb nem bovitheto konnyen a rendszer.

> Ilyen fan...tasztikus hűtőegységeket lehet is kapni? Gondolom, ha hasonlít
> egy klíma beltérijéhez, tehát hasonló ventillátor, hasonló kivitel, akkor
> nem lehet az olyan drága.

Hat nem olcsok azert, n*10ezerFt kategoria, most hirtelen nincs arlista, de
ha talalok egy ertelmeset akkor kuldom.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))