[Epitesz-barkacs] split 4 csöves átkapcsoló

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 27., V, 08:57:49 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha a beltéri előtt helyezem el a vízmelegítő spirált, akkor a forró
> töltet mennyire hülne le a vízben (a forró töltet hőfokát illene
> elérnie a víznek)?

szerintem igen. Nem lenne könnyű megcsinálni, hogy ne az összes töltet
kondenzálódjon, tehát forró gáz átrongyoljon egy hideg közegen a csőben,
és maradjon még továbbra is forró, hogy a beltériben is legyen minek
kondenzálódnia, és közben az egész meleg maradjon. Persze ne lehetetlen,
próbálgatni kellhet különféle csődarabok vízbe merítésével. Alapesetben
szerintem teljesen lehülne a töltet.

Amúgy is azt tapasztaltam, hogy a beltérihez menő 2 cső kb egyforma
hőmérsékletű, csak ugye ilyenkor (fűtés) gáz megy bele a beltéribe, és
folyadék jön ki.

> ha a töltet a spirálban lehül, (azaz nem melegedett fel a víz)
> a beltéri eredeti helyein a hőérzékelők "valódi adatot"
> adnának, mert a szoba nem melegszik, és a forró töltet helyett
> hideg, vagy langyos töltet éri el a eltérit, ekkor a kompresszort
> teljes erejével dolgoztatná?

Egy darabig biztos, de aztán a beltéri csövén elhelyezett hőérzékelő
észrevenné, hogy nem melegszik semennyire, ezért elindítana egy
leolvasztási ciklust. :)

> most már csak a kültéribe kellene egy másik spirált belebuherálni!!!
> :-) (azaz ott is "csak" egy sorbakötött spirált szeretnék
> belebuherálni )

Ott ez nem lenne gond. Ilyenkor ugye ő lenne az elpárologtató, és ha van
víz az ottani hőcserélő előtti csőspirál körül, akkor nem jutna már a
saját hőcserélőjének elpárologtatnivaló, tehát annak a ventillátorát ki
kéne kapcsolni erőszakkal, nehogy a kemény fagyban kondenzáljon
valamennyit a sikeresen elpárologtatott töltetből. Netán még le is kéne
takarni. Különben beszól az expanziós szelep, mert ugye azt érzékelné,
hogy az elpárologtató kijáratánál nagyon hideg van, ehhez csak alacsonyabb
nyomás tartozhat, erősebb fojtást csinálna, lecsökkentené a teljesítményt,
holott a víz miatt bővebben lehetne nyomatni a naftát.

Aztán persze, ha kint elég meleg van, de még kell fűtés, akkor
vízteleníted az oda buherált vizes hőcserélőt, rajta ekkor csak átmegy a
hideg lé, és majd elpárolog a levegős-ventillátoros hőcserélőben.